Skip to main content

Mijn 2 weken jonge KPN-Box-12 kan niet overweg met mijn Sunny-Boy SB3.6 van SMA zonnepaneel inverter. Tot voor kort zaten wij bij Ziggo en dat werkte perfect. Maar als we de Sunny Boy in het netwerk koppelen valt het TV-signaal weg. Wij schijnen niet de enige te zijn maar balen als een stekker. Dit is heel klungelig, Als we geen TV willen kijken kan het dus wel maar de combi geeft een conflict.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

De SMA omvormers maken gebruik van IGMP en daar wringt de schoen.

 


Hoi @Klaas Drenthe ,

Is hij met wifi of bekabeld aangesloten?

De V10 schijnt het wel goed te doen,Maar daar is moeilijk aan te komen.


Bekabeld, het is van de gekke dat het niet werkt en ik op een forum mijn vraag moet stellen omdat er bij KPN onvoldoende kennis in huis is om mijn vraag te beantwoorden.


Bekabeld, het is van de gekke dat het niet werkt en ik op een forum mijn vraag moet stellen omdat er bij KPN onvoldoende kennis in huis is om mijn vraag te beantwoorden.

Aan de telefoon zijn gewoon niet altijd alle parameters en protocollen bekend, Daarom kan het nuttig zijn je vraag hier neer te leggen omdat hier klanten samenkomen en wellicht vergelijkbare situaties hebben meegemaakt en elkander kunnen helpen.

Je kan er niet vanuit gaan dat de provider alles weet over alle apparatuur die iemand mogelijk kan aansluiten. Dan zijn we de hele dag iedere dag van alles aan het nalezen en zouden we  niemand kunnen helpen.

Maargoed als deze inderdaad IGMP gebruikt kan het zoals @wjb al aangeeft hier mislopen omdat dit ook door en voor de TV ontvangers wordt gebruikt.

Is het nog gelukt deze instelling in de Omvormer uit te schakelen ? Hiermee zorg je dat dit conflict niet meer optreed.


Maargoed als deze inderdaad IGMP gebruikt kan het zoals @wjb al aangeeft hier mislopen omdat dit ook door en voor de TV ontvangers wordt gebruikt.

De SMA omvormer gebruikt IGMP versie 3 terwijl KPN TV IGMP versie 2 gebruikt. Ik weet niet of de Experia/KPN Boxen IGMP versie 3 goed ondersteunen.

Als ik het goed begrepen heb dan kunnen die IGMP instellingen op de SMA omvormer aangepast en wellicht zelfs uitgezet worden.


De V10 doet het wel goed met een SMA.

Is een bekabeld gastnetwerk op een box 12 mogelijk @wjb ?Dat zou misschien kunnen werken.


Is een bekabeld gastnetwerk op een box 12 mogelijk @wjb ?Dat zou misschien kunnen werken.

De V12 heeft geen bekabeld gastnetwerk.


Maargoed als deze inderdaad IGMP gebruikt kan het zoals @wjb al aangeeft hier mislopen omdat dit ook door en voor de TV ontvangers wordt gebruikt.

De SMA omvormer gebruikt IGMP versie 3 terwijl KPN TV IGMP versie 2 gebruikt. Ik weet niet of de Experia/KPN Boxen IGMP versie 3 goed ondersteunen.

Als ik het goed begrepen heb dan kunnen die IGMP instellingen op de SMA omvormer aangepast en wellicht zelfs uitgezet worden.

Bedankt voor de reactie, Wij gaan daar mee stoeien. Wordt vervolgd.


Hallo @Klaas Drenthe Hoe is de status nu? Heb je iets aan de hier genoemde tips gehad?Â