Skip to main content

Hallo,is er hier nog iemand waarvan de boxjes vsn suroundset niet meer goed werken na aansluiting glasvezel.

Elke keer als ik mijn digitale radio aan zet beginnen na een min of 10 mijn boxjes te haperen,klinkt dan net zo'n beatbox.

Ze doen dat ook alleen als ik de radio aan heb staan,met tv geen probleem.

Ik heb een set van Sony type BDV-NF620 BDV-NF720

Ik hoop dat er hier iemand is die mij Verder kan helpen want bij KPN word ik van het kastje naar de muur gestuurd

 

Hallo @van Ierlandje hier is echt sprake van een toevalstreffer, internet via glas of koper heeft er totaal niets mee te maken.

Is het op een bepaalde radiozender dat je dat ervaart of gebeurt het bij alle radio-zenders?

 


Hallo @van Ierlandje hier is echt sprake van een toevalstreffer, internet via glas of koper heeft er totaal niets mee te maken.

Is het op een bepaalde radiozender dat je dat ervaart of gebeurt het bij alle radio-zenders?

 

Hoi hoi,het gebeurt op alle radio-zenders


Hallo @van Ierlandje Geef de tv-decoder eens een ‘frisse start’ via het instellingen-menu.

Kijk eens of de de Sony-set een reset kan geven.

Loop alle stekkerverbindingen eens na of die nog goed vastzitten.

Succes.

 

 


Hallo @van Ierlandje Geef de tv-decoder eens een ‘frisse start’ via het instellingen-menu.

Kijk eens of de de Sony-set een reset kan geven.

Loop alle stekkerverbindingen eens na of die nog goed vastzitten.

Succes.

 

 

Oke thanks ga ik dat allemaal nog eens proberen.!


Ik neem aan dat de tv ontvanger ook daarop is aangesloten zodat je met de ontvanger (witte kpn afst.bed.) de radio zenders krijgt?

Hoe gaat het als je bv een CD draait? (op hetzelfde volume)

Ik vrees een beetje dat die set na 10 jaar nu probleempjes vertoond.

Ook dit wijst het vermoeden sterk naar je setje zelf:

Elke keer als ik mijn digitale radio aan zet beginnen na een min of 10 mijn boxjes te haperen

En ik vermoed dat je de '’620'’ hebt, want de '’720'’ kom ik niet veel tegen met de zoekopdrachten.

En om je even uit je droom te helpen: surround is het niet met 2 midden/hoge tonen speakers. Er zijn dan truukjes uitgevoerd om het geluid '’om je heen'’ te ervaren. Surround begint van af 5 midden/hoge tonen speakers. Aldus een liefhebber. Ik heb nooit echt veel surround ervaren van dergelijke sets.


Hi @van Ierlandje, welkom hier. 

Ik ben eerst benieuwd hoe je Sony systeem precies is aalgesloten. Op de KPN televisieontvanger? En met welke kabel is dat gedaan? 


Hi @van Ierlandje, welkom hier. 

Ik ben eerst benieuwd hoe je Sony systeem precies is aalgesloten. Op de KPN televisieontvanger? En met welke kabel is dat gedaan? 

Ik denk(durf het niet hardop te zeggen😉)dat ik het gevonden heb.

Ik heb met instellingen bij geluid de instellingen verandert 

Tot nu toe werkt het nog goed.

 


(durf het niet hardop te zeggen😉)

Gelukkig dat je het hier niet hoeft te zeggen. Alleen maar typen. Dan staat het slechts 😁 ZWART OP WIT 🤣.


Ik neem aan dat de tv ontvanger ook daarop is aangesloten zodat je met de ontvanger (witte kpn afst.bed.) de radio zenders krijgt?

Hoe gaat het als je bv een CD draait? (op hetzelfde volume)

Ik vrees een beetje dat die set na 10 jaar nu probleempjes vertoond.

Ook dit wijst het vermoeden sterk naar je setje zelf:

Elke keer als ik mijn digitale radio aan zet beginnen na een min of 10 mijn boxjes te haperen

En ik vermoed dat je de '’620'’ hebt, want de '’720'’ kom ik niet veel tegen met de zoekopdrachten.

En om je even uit je droom te helpen: surround is het niet met 2 midden/hoge tonen speakers. Er zijn dan truukjes uitgevoerd om het geluid '’om je heen'’ te ervaren. Surround begint van af 5 midden/hoge tonen speakers. Aldus een liefhebber. Ik heb nooit echt veel surround ervaren van dergelijke sets.

Dank je voor antwoord.

Ik denk(durf het niet goed hardop te zeggen😉)

Ik heb bij mijn instellingen geluid verandert en tot nu toe doen ze het nog goed

 

 


Dat is fijn om te lezen, weet je nog wat je precies hebt veranderd? Handig voor ons om dat ook te weten. 🙂


Hallo @van Ierlandje , goed om te lezen dat alles weer goed werkt.

 


Dat is fijn om te lezen, weet je nog wat je precies hebt veranderd? Handig voor ons om dat ook te weten. 🙂

Ik ben bij mijn instellingen naar geluid gegaan en heb daar geluidsprioriteit op stereo gezet.

Hopelijk blijft het nou zo wel werken,zo niet weet ik ook niet meer wat nog meer te kunnen doen


Dat is fijn om te lezen, weet je nog wat je precies hebt veranderd? Handig voor ons om dat ook te weten. 🙂

Ik ben bij mijn instellingen naar geluid gegaan en heb daar geluidsprioriteit op stereo gezet.

Hopelijk blijft het nou zo wel werken,zo niet weet ik ook niet meer wat nog meer te kunnen doen

Dankjewel voor de terugkoppeling. 


Dat is fijn om te lezen, weet je nog wat je precies hebt veranderd? Handig voor ons om dat ook te weten. 🙂

Ik ben bij mijn instellingen naar geluid gegaan en heb daar geluidsprioriteit op stereo gezet.

Hopelijk blijft het nou zo wel werken,zo niet weet ik ook niet meer wat nog meer te kunnen doen

Dankjewel voor de terugkoppeling. 

Maar werkt ook niet,ze doen het nog steeds😡


Wat vervelend dat dit

Ik ben bij mijn instellingen naar geluid gegaan en heb daar geluidsprioriteit op stereo gezet.

niet heeft geholpen. 

Hoe doen ze het als je een CD, DVD of BRD draait? Of als je geluid van een televisiezender hebt?


Wat vervelend dat dit

Ik ben bij mijn instellingen naar geluid gegaan en heb daar geluidsprioriteit op stereo gezet.

niet heeft geholpen. 

Hoe doen ze het als je een CD, DVD of BRD draait? Of als je geluid van een televisiezender hebt?

Ze doen het met alles goed.

Ook als ik via mijn telefoon YouTube naar mijn set cast doen ze het gewoon,maar zo gauw ik digitale radio aan zet begint het gesodemieter weer


Okee. Hoe is het radio geluid als je dat via de televisie beluistert?

Hoe is de set verbonden met de kpn tv ontvanger?

Gaat er van de ontvanger een optisch kabeltje naar je set?

Of… gaat ie met hdmi naar je set?


Okee. Hoe is het radio geluid als je dat via de televisie beluistert?

Hoe is de set verbonden met de kpn tv ontvanger?

Gaat er van de ontvanger een optisch kabeltje naar je set?

Of… gaat ie met hdmi naar je set?

Ja dat is een goeie😬een vriend heeft alles voor mij aan gesloten, het heeft het ook altijd gewoon gedaan tot vorige week die glasvezel hier is aan gesloten


Glasvezel (FttH) is maar '’tot aan de deur'’. Naar het modem is het al geen '’glasvezel'’ meer maar UTP kabel. En daarna ook. Net als met koper (DSL).

Als je de bestaande ontvanger hebt gehouden dan kan het ook daarin niet zitten. 

… ben wel even benieuwd welke ontvanger je nu van kpn hebt (en dus ook voor radio zenders 801 e.v. gebruikt).

Arris vip2952, Arcadyan hmb2260 of Arris vip5202.


Glasvezel (FttH) is maar '’tot aan de deur'’. Naar het modem is het al geen '’glasvezel'’ meer maar UTP kabel. En daarna ook. Net als met koper (DSL).

Als je de bestaande ontvanger hebt gehouden dan kan het ook daarin niet zitten. 

… ben wel even benieuwd welke ontvanger je nu van kpn hebt (en dus ook voor radio zenders 801 e.v. gebruikt).

Arris vip2952, Arcadyan hmb2260 of Arris vip5202.

Mijn tv ontvanger is van Arris


Glasvezel (FttH) is maar '’tot aan de deur'’. Naar het modem is het al geen '’glasvezel'’ meer maar UTP kabel. En daarna ook. Net als met koper (DSL).

Als je de bestaande ontvanger hebt gehouden dan kan het ook daarin niet zitten. 

… ben wel even benieuwd welke ontvanger je nu van kpn hebt (en dus ook voor radio zenders 801 e.v. gebruikt).

Arris vip2952, Arcadyan hmb2260 of Arris vip5202.

Mijn tv ontvanger is van Arris

Mijn ontvanger is van Arris  vip5202


Hmm.

Dan ben ik nog benieuwd hoe is is verbonden naar je Sony set.

En hoe het radio geluid is via de tv zelf.


Hmm.

Dan ben ik nog benieuwd hoe is is verbonden naar je Sony set.

En hoe het radio geluid is via de tv zelf.

Hoe hij aan gesloten is heb ik geen verstand van😬

Maar ik blijf erbij dat het aan kpn ligt anders had ik dit probleem ook voor glasvezel gehad en dat is niet het geval.

 


Hmm.

Dan ben ik nog benieuwd hoe is is verbonden naar je Sony set.

En hoe het radio geluid is via de tv zelf.

Hoe hij aan gesloten is heb ik geen verstand van😬

Maar ik blijf erbij dat het aan kpn ligt anders had ik dit probleem ook voor glasvezel gehad en dat is niet het geval.

 

Heb je anders foto's voor ons? Van de achterkant van de ontvanger en van de Sony? Belangrijk voor ons om te weten namelijk. 


Hoe is het geluid via die boxen als je een tv zender aan hebt? Via diezelfde ontvanger dus.