Skip to main content

Brother LH L3250DW, de print que van windows geeft steeds aan Paper Jam. Testpagina printen vanuit de printer zelf gaat prima. Dezelfde printer nieuw gekocht omdat ik dacht aan slijtage, precies hetzelfde :(

Wifi is prima in overal, overal 500mb, alles al gereset en opnieuw geconnect, gaat ook prima, alleen helpt niks.

Ik heb ook brother om een reactie gevraagd,

Ik lees wel meer over problemen met brother en kpn, iemand die meer weet? 

Bedankt.

Dag @Jean Cremers staat er misschien in de handleiding van de printer iets over de 2.4ghz band?


Jawel, maar dat gaat over foutcodes. En die heb ik niet, printer blijft gewoon slapen als ik een printopdracht geef. Alleen in de queue, en bij printer eigenschappen staat Paper jam. Dat laatste overigens ook als ik de printer vers aanlsluit en niks print, ook dan paperjam bij eigenschappen.

 

 


Ik vermoed dat je als modem de box 12 hebt en wellicht wifi versterkers. Klopt dat?


box 12 inderdaad. Netwerkers? Ik heb geen extra wifi punten oid, alleen het modem.


Wifiversterkers moest er staan. Er staat dat het modem alleen de 2.4ghz band kan gebruiken. Het advies is om het modem in de 2.4ghz stand te zetten of in de gecombineerde stand. In die laatste staat de box12 maar we zien regelmatig dat appartuur daarctoch niet mee om kan gaan. Op veler verzoek heeft kpn een extra wifi netwerk gemaakt wat standaard uit staat.  Je zou dat dan moeten activeren en daar de 2.4ghz van gebruiken.  Die geef je dus een eigen naam. Hier kan je er vanalles over lezen. Laat maar even weten of je er uit komt.


harstikke bedankt zover, ik ga er naar kijken en laat weten hoe het gaat.


Vraag, als ik dat netwerk gemaakt heb, wat dan? De printer heeft ook een ‘wifi direct’ instelling, die geeft je ook een of ander passwoord dacht ik als je dat instelt, bedoel je dat?


Zover ik weet geef je de 2.4ghz band van het extra wifi netwerk een eigen naam en password. Dus je zal die dan ook moeten gebruiken. Is dat het antwoord op de vraag?


ik ga het proberen morgen.


Jaaaaa, hij doet het!!

Moest wel even de pc rebooten want er leek niks te gebeuren na invoeren van ssid/pass, maar nu print hij vrolijk weer over wifi

Harstikke bedankt.


Fijn om te horen en graag gedaan!!