Skip to main content

Ik heb twee identieke camera’s van het type X6-WEQ, beide voorzien van RTSP-instellingen. De camera’s werken lokaal prima, maar ik ondervind problemen bij het benaderen van de tweede camera via mijn WAN IP. Hieronder beschrijf ik mijn configuratie en de stappen die ik heb ondernomen:

• Camera 1 luistert op poort 554 en heeft een vast IP-adres. Ik heb portforwarding ingesteld om extern poort 555 door te sturen naar intern poort 554.
  • Camera 2 luistert ook op poort 554 met een eigen vast IP-adres. Hier heb ik portforwarding ingesteld om extern poort 557 naar intern poort 554 door te sturen.

Lokaal zijn beide camera’s goed te bereiken via hun webinterface en RTSP-streams. Extern kan ik echter alleen Camera 1 benaderen via RTSP op poort 555. Ik heb het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen:

1. Poorten wijzigen: Ik heb Camera 1 ingesteld om op poort 555 te luisteren en Camera 2 op poort 556, met de bijbehorende aanpassingen in de portforwarding (555 extern naar 555 intern, en 556 extern naar 556 intern).
  2. Poorten voor HTTP-toegang aanpassen: Door portforwarding van poort 557 naar poort 80 kan ik Camera 2 extern benaderen via de webinterface, dus die verbinding werkt wel.
  3. Firewall-instellingen controleren: Ik heb mijn firewall-instellingen gecontroleerd, maar ik zie geen blokkades voor poorten 555 en 557.

Alles lijkt dus correct ingesteld, maar RTSP-toegang tot Camera 2 via mijn WAN IP blijft niet mogelijk. Heeft u advies of specifieke stappen om ook Camera 2 via RTSP extern toegankelijk te maken?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Hi @Sjors Keij, wat jammer dat het met die ene camera zo moeizaam gaat 😕

Heb jij je Fritzbox via KPN? Zo ja, dan kan je contact opnemen met onze Service Plus desk, om hier telefonisch mee verder geholpen te worden 😊 Ik hoop dat het snel lukt om beide camera's goed aan de praat te krijgen!

Heb een oplossing gevonden door zoneminder te installeren op een local linux machine vanuit daar de camera's te managen. Via zoneminder stream ik dan beide camera's naar buiten. Dit lijkt wel te werken en als voordeel kan ik een hoop chineze meuk koppelingen uitzetten in de camera zelf.

Oh kijk aan, goed speurwerk @Sjors Keij 💪🏼🕵🏻 Bedankt dat je het hier nog even laat weten! 

Reageer