Ik heb twee identieke camera’s van het type X6-WEQ, beide voorzien van RTSP-instellingen. De camera’s werken lokaal prima, maar ik ondervind problemen bij het benaderen van de tweede camera via mijn WAN IP. Hieronder beschrijf ik mijn configuratie en de stappen die ik heb ondernomen:
- Camera 1 luistert op poort 554 en heeft een vast IP-adres. Ik heb portforwarding ingesteld om extern poort 555 door te sturen naar intern poort 554.
- Camera 2 luistert ook op poort 554 met een eigen vast IP-adres. Hier heb ik portforwarding ingesteld om extern poort 557 naar intern poort 554 door te sturen.
Lokaal zijn beide camera’s goed te bereiken via hun webinterface en RTSP-streams. Extern kan ik echter alleen Camera 1 benaderen via RTSP op poort 555. Ik heb het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Poorten wijzigen: Ik heb Camera 1 ingesteld om op poort 555 te luisteren en Camera 2 op poort 556, met de bijbehorende aanpassingen in de portforwarding (555 extern naar 555 intern, en 556 extern naar 556 intern).
- Poorten voor HTTP-toegang aanpassen: Door portforwarding van poort 557 naar poort 80 kan ik Camera 2 extern benaderen via de webinterface, dus die verbinding werkt wel.
- Firewall-instellingen controleren: Ik heb mijn firewall-instellingen gecontroleerd, maar ik zie geen blokkades voor poorten 555 en 557.
Alles lijkt dus correct ingesteld, maar RTSP-toegang tot Camera 2 via mijn WAN IP blijft niet mogelijk. Heeft u advies of specifieke stappen om ook Camera 2 via RTSP extern toegankelijk te maken?
Alvast bedankt voor uw hulp.