Skip to main content
Beantwoord

Camera offline na reset van Experia Box V10

• January 22, 2026
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb een harde reset gedaan op mijn Modem KPN Experia V10, sindsdien is mijn buitencamera off-line. 

De camera is wel aangemeld, zichtbaar als ik inlog op mijn modem. 

Camera is verbonden met internet doormiddel van TP- link (De TP-Link TL-PA7017P Kit is een set van 2 compacte powerline adapters zonder wifi. Hiermee creëer je 1 netwerkaansluiting op een extra plek in huis. Het internetsignaal loopt via het stroomnet, zodat je voor deze netwerkaansluiting geen kabels trekt. Hierdoor zorg je op iedere gewenste plek voor netwerk. Beide adapters hebben een 1 gigabit netwerkaansluiting.

Als ik de app van de camera open op mijn mobiel geeft de app aan dat de camera off-line is. Moet ik eventuele instellingen aanpassen op mijn modem?

Nooit problemen gehad met de camera, heb 'm al 5 jaar en was altijd online. Door de harde reset van de modem is de camera niet meer online.

Ik ben er zelf al dagen mee bezig geweest en het lukt mij niet op de camera online te krijgen. Graag jullie hulp, wie heeft er tips? Alvast bedankt. 

Beste antwoord door John_b

Beste Alex, bedankt voor je reactie. Ik ben er zojuist achter gekomen waarom mijn camera niet online is.

Het IP adres van mijn camera en router zitten in dezelfde range en dat blokkeert de boel. 

IP adres van mijn router begint met 192.168.2.****

IP adres van mijn camera begint met 192.168.1.***

Het IP adres van mijn camera moet ik dus aanpassen naar een 2 ipv 1.

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 25, 2026

Hi ​@John_b, welkom allereerst bij onze community. Ik help graag. 

Maakt het nog uit of je telefoon met wifi verbonden is of met 4g/5G? Werkt het op wifi wel? Dan ben je namelijk op hetzelfde interne netwerk aangesloten op je telefoon als je camera. Puur om te kijken waar dit aan ligt. 

Puur om te testen, werkt het wel als je de camera rechtstreeks op de modem aansluit? Zou ik ook mogen weten welk camera je precies hebt? Dan kan ik verder meedenken. 

• January 25, 2026

Dergelijke adapters zorgen heel vaak voor problemen. Sluit de camera eens aan via een rechtstreekse kabel en probeer de camera zo werkend te krijgen. Als dat werkt kun je daarna de adapters weer eens proberen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 26, 2026

Beste Alex, bedankt voor je reactie. Ik ben er zojuist achter gekomen waarom mijn camera niet online is.

Het IP adres van mijn camera en router zitten in dezelfde range en dat blokkeert de boel. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Goedemiddag, bedankt voor je reactie. 

Het probleem is opgelost. Ik moet mijn IP adres van de camera aanpassen. Het zit nu niet in dezelfde range als mijn router. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 28, 2026

Erg blij om dit te lezen. Dankjewel ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere lezers ook iets aan. 😊