Skip to main content

Goedemiddag, 

Ik kan sinds kort geen verbinding maken met hotspot vanaf mijn iPhone 14 pro naar mijn acer chromebook. ook heb ik geprobeerd om verbinding te maken met een andere telefoon en ook dit werkt helaas niet. ik heb de chromebook al gereset en de netwerk instellingen van mijn Iphone opnieuw ingesteld.er staat wel dat de hotspot verbonden is maar krijgt helaas geen internet.iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?

Gr Remon

Welkom op de community @Remonpiep, als ik je goed begrijp wil jouw Chromebook niet verbinden met meerdere toestellen? Niet alleen met jouw iPhone 14? Wat voor toestel is die andere telefoon? 

Als het met verschillende telefoons speelt kan het ook een instelling zijn op de Chromebook zelf die ervoor zorgt dat je geen verbinding krijgt.


Draai de netwerkcontrole eens op de Chromebook @Remonpiep 

Werkt de Chromebook wèl bekabeld???

 


Welkom op de community @Remonpiep, als ik je goed begrijp wil jouw Chromebook niet verbinden met meerdere toestellen? Niet alleen met jouw iPhone 14? Wat voor toestel is die andere telefoon? 

Als het met verschillende telefoons speelt kan het ook een instelling zijn op de Chromebook zelf die ervoor zorgt dat je geen verbinding krijgt.

Hoi Jasper,

 

ik heb het geprobeerd met 2 iPhone’s en daarbij allebei geen internet op de chromebook. Op de wifi van thuis werkt het internet gewoon goed!


Draai de netwerkcontrole eens op de Chromebook @Remonpiep 

Werkt de Chromebook wèl bekabeld???

Hoi n.n 

Kan jij mij vertellen hoe ik een netwerk controle uit voer? Met de kabel moet ik deze week even nakijken of dat wel werkt!


Mijn hotspot werkt wel gewoon op andere apparaten zoals een andere laptop van thuis!


Hoi n.n 

Kan jij mij vertellen hoe ik een netwerk controle uit voer? Met de kabel moet ik deze week even nakijken of dat wel werkt!

De meeste chromebooks hebben geen LAN-aansluiting meer maar wel meerdere USD-aansluitingen, je hebt dan eventueel een verloop RJ45<--->USB A of C nodig om een netwerkkabel aan te kunnen sluiten.

Start de Chromebook op.

Klik r.o. op het tijdbalkje

Klik op het tandwieltje

Klik links op ‘over chrome os’.

Klik op diagnose

Klik op connectiviteit

@Remonpiep


Mijn hotspot werkt wel gewoon op andere apparaten zoals een andere laptop van thuis!

Het is alleen de combinatie tussen de iPhone en de Chromebook dus, dat is bijzonder. Is de netwerk controle gelukt? 


Mijn hotspot werkt wel gewoon op andere apparaten zoals een andere laptop van thuis!

Het is alleen de combinatie tussen de iPhone en de Chromebook dus, dat is bijzonder. Is de netwerk controle gelukt? 

Ja heel erg bijzonder, het heeft altijd goed gewerkt . Ik ga de netwerk controle vanavond even uitvoeren!


@Remonpiep Het lijkt op issue met IPv6, je kan in iPhone de instelling IPv6 voor hotspot deactiveren of in Chromebook IPv6 voorkeur instellen.

Open Chrome browser op Chromebook

chrome:\\flags

Zoek voor IPv6 en bij "Enable RFC8925 (prefer IPv6-only on IPv6-only-capable network)" stel op "Disable”

Dan Chromebook restarten


@Remonpiep Het lijkt op issue met IPv6, je kan in iPhone de instelling IPv6 voor hotspot deactiveren of in Chromebook IPv6 voorkeur instellen.

Open Chrome browser op Chromebook

chrome:\\flags

Zoek voor IPv6 en bij "Enable RFC8925 (prefer IPv6-only on IPv6-only-capable network)" stel op "Disable”

Dan Chromebook restarten

Dit werkt!!!!!! Echt super bedankt allemaal voor jullie tijd. Super blij mee 👍🏻


Reageer