Skip to main content

Hallo,

Sinds de overstap naar kpn heb ik problemen met de chromecast. De twee chromecast in huis zijn niet uit een lijst te selecteren. Chromecast gereset en dan werkt het voor een dag, maar de dag erna staan ze niet weer in de lijst. Op de tv wordt wel continue de foto ververst. 

Iemand tips? 

Alvast bedankt. 

Gr Michel 

Inderdaad goede vraag. Wij hebben sinds kort ook een V12 en nu werkt ook hier de Chromecast en de Sonos (gelijksoortig protocol) niet meer fatsoenlijk. Hopelijk snel een update.


Ik begrijp dat je baalt. Er wordt al getest. Eerste resultaten zijn positief. Het duurt dus niet lang meer. 


Hallo, Ik zie op mijn modem versie SGEJ10000310 die is 14,5 uur geleden is geladen. Zover ik zie geen informatie van de KPN hierover.

Is dit nu een update met een fix voor het Chromecast probleem? Zo niet wat is hier dan wel verandert?

 


Hier nog steeds SGEJ1000020C. 


Ik zit op SGEJ10000310 dat is dus de nieuwe versie?

Al mijn toestellen kunnen nu de chromecast zien.

Maar is dit toeval of door een patch? 


Helaas met versie SGEJ10000310 gaat zowel Chromecast als Spotify nog steeds fout na verloop van tijd als WIFI 5G is aangezet.…

Dus maar weer wachten op een fix.

@Kpn : Ik denk dat het tijd wordt om mij de Super WIFi ap's gratis te leveren of mij een Fritz modem te leveren. Graag een reactie !!


@cjjdool SuperWiFi's halen niet uit denk ik, dan heb je het probleem nog steeds vermoed ik.


nou ik heb 3 dagen op een rij geen enkel chromecast verlies meer dus voor mij heeft het gewerkt.

en heb 5ghz ook aan staan.


Ik heb nieuws inderdaad, jullie hadden dit zelf al gezien: 

Versie SGEJ10000310 is uitgerold tussen 10-3-2021 en 12-3-2021. 

Vernieuwingen

  • Disable voip function for customers. Hiermee kunnen klanten Voice op het modem uitzetten om eventueel hun Voice credentials op een ander apparaat te gebruiken.
  • IPv6 Dual Stack implementation. IPv6 werkt hiermee op dit modem, eventuele IPv6 pinholing kan worden gedaan via het menu “Access Control”.
  • Support voor een toekomstige dienst. Later meer daarover.

Fixes

  • PPP connection time bug fix. Dit lost een probleem op waarbij de PPP sessie verbreekt als de volledige upload wordt gebruikt en dit verkort de verbindingstijd van de Box 12 na bijv. een reset of reboot.
  • Diverse wifi bug updates. Hiermee hopen we de klacht op te lossen van klanten met een Chromecast die niet gevonden werd.
  • Hostnames worden niet meer allemaal als 'sagemcom' weergegeven.

Fijn dat er een update is, maar mijn box 12  heeft nog steeds versie SGEJ1000020C. Kan ik een update forceren ? (zonder factory reset)


Ook hier nog geen update, maar nog steeds versie 20C


Ik ga een storing melden via de klantenservice. Dit forum (KPN) negeert mijn input dat de laatste versie het Chromecast en Spotify probleem waar spontaan devices verdwijnen niet oplost. Dit speelt nu meer dan 6 maanden zonder oplossing. Verder klopt de KPN input van Bart_Z over de veranderingen niet helemaal, het DYNdns issue is wel opgelost (zie mijn andere post in dit forum) maar hier wordt niet overgestoken en zoals ik al aangaf het Chromecast en Spotify probleem is niet opgelost.


@cjjdool, meen je niet. Ik heb alleen nog maar posietieve verhalen gehoord. Bij jou dus nog niet. Als je nu de Chromecast eens als nieuw instelt? Net als het apparaat waar je Spotify over gebruikt. Werkt het dan? Of anders even het modem resetten en het nog eens proberen. 


@Bart_Z , het opnieuw opzetten was al gedaan zo ook een modem power off /on

Voorbeeld: Ik heb twee NEST Audio speakers de gepaired zijn als Stereo speaker. Die verdwijnen in Spotify en in de Google Home app zie ik ze maar niet de details van de twee gepairde spekers. Power off/on op beide speakers maakte ze weer zichtbaar in zowel Spotify als op de Google Home app. Na een paar uur zijn ze weer verdwenen.

Als ik WIFI 5G uitzet heb ik dat niet en blijft alles zichtbaar en werken.

Ook een Google Nest mine en de Google Home Mini zijn niet stabiel als WIFI 5G aanstaat.


Kun je ook zien op welke frequentie de boxen verbonden zijn? En heb je die opnieuw verbonden met de WiFi. Dus even als nieuw? Want ik denk dat dat wel eens mee kan spelen.


Ik heb nieuws inderdaad, jullie hadden dit zelf al gezien: 

Versie SGEJ10000310 is uitgerold tussen 10-3-2021 en 12-3-2021. 

Vernieuwingen

  • Disable voip function for customers. Hiermee kunnen klanten Voice op het modem uitzetten om eventueel hun Voice credentials op een ander apparaat te gebruiken.
  • IPv6 Dual Stack implementation. IPv6 werkt hiermee op dit modem, eventuele IPv6 pinholing kan worden gedaan via het menu “Access Control”.
  • Support voor een toekomstige dienst. Later meer daarover.

Fixes

  • PPP connection time bug fix. Dit lost een probleem op waarbij de PPP sessie verbreekt als de volledige upload wordt gebruikt en dit verkort de verbindingstijd van de Box 12 na bijv. een reset of reboot.
  • Diverse wifi bug updates. Hiermee hopen we de klacht op te lossen van klanten met een Chromecast die niet gevonden werd.
  • Hostnames worden niet meer allemaal als 'sagemcom' weergegeven.


Dus dat houd in dat de mensen die na 12 maar de update nog niet hebben hem ook niet meer gaan krijgen? Ik heb hem nog niet binnen. Ook een modem reset zit ik niet op te wachten. ik zie wel dat het modem een keer in de zoveel tijd naar een update zoekt maar dan niks vindt 


Fijn dat er een update is, maar mijn box 12  heeft nog steeds versie SGEJ1000020C. Kan ik een update forceren ? (zonder factory reset)

Dit is wat mij betreft een hele goede vraag. Ook ik zou heel graag zien dat de V12 (en andere Experia/KPN Boxen) een knop in de beheeromgeving gaan krijgen om handmatig de laatste firmware te kunnen installeren.


Zelfde hier, draait nog gewoon op de oude versie. Graag hoor ik hoe ik een software-update kan forceren!


Fijn dat er een update is, maar mijn box 12  heeft nog steeds versie SGEJ1000020C. Kan ik een update forceren ? (zonder factory reset)

Dit is wat mij betreft een hele goede vraag. Ook ik zou heel graag zien dat de V12 (en andere Experia/KPN Boxen) een knop in de beheeromgeving gaan krijgen om handmatig de laatste firmware te kunnen installeren.

Ja graag! net als dat al kan bij bijvoorbeeld de Experia-wifi's.


Ik ga even navraag doen. Bij mijn weten is de firmware update naar iedereen uitgerold namelijk. Ik heb het nagevraagd en verwacht snel een antwoord.


Bij mijn weten is de firmware update naar iedereen uitgerold namelijk.

En dat is precies waarom zo'n functie voor handmatig updaten handig zou zijn immers we zien genoeg meldingen van abonnees die de 20C firmware nog hebben.

Ik heb zelfs nog de 20A maar dat heeft een andere reden.


Ik heb duidelijkheid. Ik heb het verkeerd begrepen. Ik dacht dat alle Boxen 12 de update al zouden hebben, maar deze komt in batches. Excuses. Dus heb je hem nog niet, dan komt deze nog. 

En @wjb, ik heb het doorgegeven. Dus wie weet komt het een keer. 


@cjjdool SuperWiFi's halen niet uit denk ik, dan heb je het probleem nog steeds vermoed ik.

Nee, al weken getest, met SuperWifi’s is er geen enkel probleem. 


Ik kom terug op mijn eerdere uitspraak dat versie SGEJ10000310 het Chromecast/Spotify probleem niet oplost. Ik heb alles nog eens uit en weer aangezet (ook de google devices) en het is nu 3 dagen stabiel.

Ook bij mij lijkt het probleem te zijn opgelost.


Ik heb duidelijkheid. Ik heb het verkeerd begrepen. Ik dacht dat alle Boxen 12 de update al zouden hebben, maar deze komt in batches. Excuses. Dus heb je hem nog niet, dan komt deze nog. 

En @wjb, ik heb het doorgegeven. Dus wie weet komt het een keer. 

Is er een schema bekend ? Ik heb nog steeds geen up-date ontvangen.