Skip to main content

Hallo,

Sinds de overstap naar kpn heb ik problemen met de chromecast. De twee chromecast in huis zijn niet uit een lijst te selecteren. Chromecast gereset en dan werkt het voor een dag, maar de dag erna staan ze niet weer in de lijst. Op de tv wordt wel continue de foto ververst. 

Iemand tips? 

Alvast bedankt. 

Gr Michel 

@Martw dat is vervelend.

Is het geen optie om de router een reset te geven door op de resetknop achter op de modem te drukken (met een paperclip) zodat je instellingen opnieuw worden opgehaald?

 

Het liefst had ik eigenlijk mijn V10a terug, jaren gehad en zonder problemen. Maar ja....dat doen ze waarschijnlijk niet.


Ik heb de 5ghz uitgeschakeld en problemen lijken voorbij. Maar ik ben onbekend met de consequenties. En ik betaal voor iets wat ik niet kan gebruiken. Vrogguh kon je daarover praten/onderhandelen, tegenwoordig gevalletje van jammer dan. 


Slechts ter info: ook hier sinds een week de V12, inclusief de bijbehorende problemen met de Chromecast, inclusief de frustratie daarover. Dus: in afwachting van het verlossende antwoord of de tussenoplossing van KPN.


@Adbtje, wellicht werkt de tip voor jou ook om de 5GHz uit te zetten. We zijn er in ieder geval mee bezig. 


Bij degenen die problemen ondervinden, kun je in het algemeen stellen dat herstarten chromecast of printer, of desnoods de hele 12 box resetten, het probleem sowieso tijdelijk oplost?  
Ik word over kleine 2 weken aangesloten. De chromecast is tot daar aan toe, maar ik kan absoluut niet zonder printer. Dat ik via een noodgreep dus altijd nog kan printen, al moet ik iedere dag dan maar een paar minuten wachten op een herstart. 


Voor nu het probleem “opgelost” door superwifi punten aan te sluiten op de v12 modem en de WiFi van de modem uit te schakelen. Nu blijven de HomePods wel te benaderen. 


Hier nu ook het probleem “opgelost" door de radio's van de V12 uit te zetten en alleen die van de experia wifi aan te houden...


Zoals eerder vermeld, het uitsluitend gebruiken van WiFi via de Experia WiFi boxen lost het probleem op. Sinds de vorige post geen problemen meer gehad met de Chromecast.

Wellicht dat men/KPN hier iets mee kan. Experia WiFi voor alle gedupeerden?


Ook hier de genoemde problemen met het KPN V12 modem en een chromecast. Een chromecast die ik overigens bizar veel gebruikte. 

Als hier geen snelle oplossing voor komt krijg je hem binnen 14 dagen weer terug als onderdeel van het herroepingsrecht. Belachelijk als dit probleem al maanden duurt.


Sind ik de nieuwe experia box 12 heb gekregen, begonnen direct problemen met mijn 3 chromecasts.
Hiervoor een modem gehad van telfort en altijd zorgeloos van de chromecasts kunnen genieten.
Soms werkt alles een aantal dagen goed en dan ineens krijg ik via google home, dat er geen contact is met het netwerk. De icoontjes op telefoon en tablet zijn ook weg. Wat schetst mijn verbazing. Na een paar uur werkt het weer en zie alle chroomcasts weer als ik op het icoontje druk. Nu ben ik erachter gekomen, nadat ik geen uren meer wil wachten, dat ik het modem opnieuw moet opstarten en dan werkt ook alles weer. Maar kan dit niet gewoon verholpen worden? 


@Adbtje, wellicht werkt de tip voor jou ook om de 5GHz uit te zetten. We zijn er in ieder geval mee bezig. 

5 dagen geleden kreeg ik deze tip. Ik heb het meteen gedaan. Het probleem met de Chromecast heeft zich niet opnieuw voorgedaan, dus voor mij lijkt het te werken. Totdat KPN/de leverancier het probleem fixt is dit dus een voorlopige oplossing. Enig nadeel is dat ik dus geen 5Ghz wifinetwerk meer heb nu en dus niet het maximale uit mijn abonnement kan halen (qua snelheid). Hopen dat het van korte duur is. Ik laat weten als het chromecast-probleem zich wél weer zou gaan voordoen. Verdere details: ik heb uitsluitend de Experiabox V12 en geen wifi extenders of super wifi etc. Wifi 6 heb ik aan laten staan (m.a.w. het 2.4 Ghz netwerk staat ongewijzigd ingesteld op 802.11ax). Ik heb de Chromecast 2.


Bedankt, ik ga het proberen.


En ja, het is zeker de bedoeling dat het opgelost wordt. Ik heb alleen nog geen duidelijkheid wanneer. 


En ja, het is zeker de bedoeling dat het opgelost wordt. Ik heb alleen nog geen duidelijkheid wanneer. 


Aangezien het probleem nu al meer dan 5 maanden loopt en bekend is bij KPN. Wordt er gekeken naar een compensatie of iets van een tijdelijk oplossing? Nogmaals de vraag: Fritzbox gratis in bruikleen bijvoorbeeld? Ik heb gebeld maar de klantenservice snapt er helemaal niks van en zeggen dat het aan mijn eigen netwerk ligt. Daarom dan maar zo de vraag.

 

Ik ben ooit weggegaan bij KPN omdat de V8 een ramp was, toen ik weer terug wilde komen toen de V9 er was was KPN duurder dan de rest. Ik heb toen gevraagd of er iets met de prijs kon doen, dat kon niet want KPN heeft en bied een veel betere service dan de andere providers. Waar blijft deze service nu dan ?


Ik kom even in de lucht. Ik heb positief nieuws: Er wordt nu aan een nieuwe update gewerkt. Deze zal het euvel verhelpen. Dat is heel fijn. Alleen wanneer deze komt is nog niet helemaal duidelijk helaas. De nieuwe firmware is nog in ontwikkeling/testfase. Zodra er duidelijkheid komt zal ik dat delen. 


Ik kom even in de lucht. Ik heb positief nieuws: Er wordt nu aan een nieuwe update gewerkt. Deze zal het euvel verhelpen. Dat is heel fijn. Alleen wanneer deze komt is nog niet helemaal duidelijk helaas. De nieuwe firmware is nog in ontwikkeling/testfase. Zodra er duidelijkheid komt zal ik dat delen. 


Dat heb je al een paar keer benoemd dat er wordt getest/gekeken naar het probleem. Zou fijn zijn als mijn vraag net boven jou beantwoord kan worden. Want ik zie niet in dat dit binnen 2 weken verholpen gaat worden maar nog wel een maand of 2 kan duren...


Een termijn kan ik hier nog niet aan geven helaas. Hoop dat et niet te lang meer gaat duren. Maar ik kan hier geen andere hardware of dergelijke voor geven. 


Na de nodige slordigheden in nakomen afspraken, wordt KPN volgende week bij me aangesloten. De doos heb ik al binnen, met v12 modem. De door mij gewenste 10a (vanwege chromecast problemen) zou nog nagezonden worden. Met de nadruk op ‘zou’, deze had hier al moeten zijn maar daar kon niets van teruggevonden worden in het systeem. Ik heb niet zo’n vertrouwen dat de 10a werkelijk nog komt voor de monteur hier is. Helaas gaat de start bij KPN niet al te best, ook de monteur afspraak was er nog niet. Deze heb ik nodig omdat ik problemen verwacht met de aansluiting in de muur, hadden buren ook.

Maar los van alles overweeg ik na het bericht over de komende update van de firmware toch de 12 maar te houden. Al duurt het misschien nog even, die tijd overbrug ik dan wel met het resetten van het modem…

 

 


Ik haak ook even aan. Heb dit probleem ook in een ander topic geplaatst 6 maanden geleden. Wat een drama zo, echt heel irritant dat die Chromecast steeds niet onthouden wordt. Lees ik goed dat het voor nu het beste is om 5GHz uit te zetten en dan te wachten op de firmware update?

 


Ik zie meerdere meldingen waarvan het hielp de 5Ghz uit te zetten. Dus dat is zeker een optie. Hopelijk laat de nieuwe update niet lang meer op zich wachten. 


Om te kunnen printen heb ik de V9 van mijn buurman even geleend. Waardeloze wifisnelheid i.v.t. de V12, maar printen via wifi werkte direct. SSID wordt blijkbaar overgenomen via de verbinding.
Daarna de V12 weer aangesloten en … zowaar kan ik nu weer draadloos printen, mijn nest thermostaat besturen, etc. etc. …
Hopelijk is dit niet een tijdelijk iets. Hoe dit nu kan? Iets met security-instellingen die de V12 nu van de V9 heeft overgenomen? Whatever … voorlopig ben ik weer even uit de misere.

--- overigens: 5G (of 2.4) uitzetten werkte bij niet.


@Kamikaze het is gewoon een bug in de firmware. Daar kan je niets aan doen, je zult gewoon moeten wachten totdat KPN het opgelost heeft.


Ook ik dezelfde problemen. Voor mij werkt het ook om 5ghz uit te zetten. Mijn internet is alleen een stuk instabieler nu. Hopelijk komt er gauw een update voor dit probleem wat nu best wel heel irritant begint te worden.. @Bart_Z Lijkt het erop dat we de oplossing snel kunnen verwachten?


Het zit er aan te komen, maar wanneer precies kan ik nog niet zeggen, dat weet ik simpelweg nog niet.


Hallo allemaal, ik ben ook in het bezit van een experia v12 modem. Ik heb gemerkt dat wanneer ik niet onze chromecast kan benaderen ik mijn wifi uit en aan zet ik wel heb kan benaderen. Naar onderzoek kwam ik erachter dat wifi 2.7 ghz en 5ghz niet samenwerken met elkaar en elkaar niet zien als 1 netwerk. Ook mijn printer kan ik soms wel en niet benaderen. Als bijv. De chromecast of 5ghz werkt en je telefoon op 2.7 ghz kan hij hem niet aansturen. Een uitermate irritant geval. Ook mijn printer (brother mfc-j491dw) kan ik op die manier soms wel of niet benaderen. 

Ik hoop dat er snel een bios update komt voor de experia box v12., dan keert de rust hier terug. 

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic


Ook ik heb het zelfde probleem met het V12 modem en kan dus geen 5G WIFI gebruiken. Verder heb ik 6 maanden geleden een topic over DynDNS (V12 KPN modem DynDNS instellen) gestart en ook dat probleem is V12 specifiek en nog steeds niet opgelost…..

Vriendelijk verzoek aan de KPN om de firmware problemen van het V12 modem serieus te nemen en binnen een redelijk termijn met een oplossing te komen (en dat is niet > 6 maanden)


Ik wil hier nog even bevestigen wat al vermoed werd: De v12 in combinatie met Superwifi geeft vooralsnog geen enkel probleem met de chromecast. Ook printer is non stop benaderbaar.