Skip to main content

Ik heb aan mijn televisie een Chromecast gekoppeld. Bij het aanmelden kies ik mijn Fritz!box in de lijst maar het wachtwoord is fout volgens de melding. Het wachtwoord is zonder twijfel juist dus is er iets anders aan de hand. Opnieuw opstarten van de Fritz!box en alle tips van google heb ik al geprobeerd. Iemand een idee?

Bij een Fritzbox voer je normaal gesproken alleen een wachtwoord in.

Als een username/wachtwoord gevraagd wordt dan moet je de achterliggende usernaam eerst opzoeken. Het kan zijn dat de chromecast beide wil hebben.

Dit zit bij de Fritzbox onder Systeem / Fritzbox gebruikers, standaard staat dit op fritz#### waarbij de # nummers zijn.

succes


Er is alleen een wachtwoord nodig. Dit staat op de sticker die op de Fritz!box zit. Dit wachtwoord is ook nooit gewijzigd. Ik heb wel meer apparaten aangemeld op de Fritz!box en dat is altijd zonder probleem geweest.


Bedoeld de chromecast niet gewoon  het wifi wachtwoord? Er is volgens mij geen enkele reden voor dat ding om in de router zelf te gaan. Liever niet zelfs met Google…


Klopt, het wifi wachtwoord. Moeilijk zou dit niet moeten zijn maar toch. 😮


Probleem is opgelost.


Probleem is opgelost.

@Jan Alec hoe heb je het opgelost uiteindelijk? Want ik heb een zelfde issue


Bij mij bleek de Wi-Fi-netwerksleutel die op de sticker van de Fritzbox was vermeld niet de juiste of actuele sleutel te zijn. Door op de computer in je Fritzbox instellingen te kijken bij het WI-FI netwerk kwam ik erachter dat het 20 cijferig nummer anders was dan op de sticker. Toen ik dat nummer ging gebruiken was het direct verbinding.

Even checken dus.

Succes,