Skip to main content

Mijn chromecast maakt geen verbinding met mijn wifi. Dit probleem is ontstaan nadat de router een update heeft gehad. Ik heb al gebeld met google en de chromecast gereset, maar bij het opnieuw instellen van de chromecast kan ik dus niet verbinden met mijn wifi netwerk. Volgens google ligt dit aan de instellingen: Multicast, UPnP, en IGMP. Echter, volgens de klantenservice van KPN kunnen zij dit niet aanpassen, en ik heb zelf ook geen flauw idee hoe dit moet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Mijn huisgenoten hebben allemaal trouwens geen problemen met hun chromecast, en die gebruiken hetzelfde netwerk. 

Mijn huisgenoten hebben allemaal trouwens geen problemen met hun chromecast, en die gebruiken hetzelfde netwerk. 

Hoeveel chromecasts hebben jullie in gebruik?


3 in totaal


Hi @Merel.strm! Hoe gaat het nu met de Chromecast? Lukt het alweer te streamen?

Als dat niet zo is, probeer dan eerst deze instructie voor het resetten van je Chromecast nog.

Mocht dat niet helpen en je toch moet inloggen op je modem, hebben we daar gelukkig handige instructies voor. Op onze kennisbankpagina over modems staat per modem een instructie over hoe je moet inloggen en waar alles staat. 

Wel wil ik benadrukken dat het vaak niet nodig moet zijn om dit te doen om weer te streamen.Â