Skip to main content

Ik hoop dat er iemand is die een oplossing voor mij heeft. Sinds enige weken werkt de Chromecast bijzonder beroerd. Hij maakt geen verbinding of maakt wel verbinding maar zend niet uit of blijft hangen noem maar op. Plezierig tv kijken zit er niet in. Dit is zowel bij de tv buiten als boven op de slaapkamer. 
 

ik denk dat dit met de WiFi te maken heeft maar hiervoor heeft alles gewoon gewerkt dus ik weet niet zo goed waar het nu fout gaat… zijn er meer mensen met een niet functionerende Chromecast en hoe is dit op te lossen?

Ik heb ook problemen gehad met de Chromecast en ik heb die toen gereset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd. Maar ik was toch niet zo tevreden en waar het mogelijk was heb ik de Chromecast’s V2 en V3 via ethernetkabel aangesloten. Toevallig via een Australische website kwam ik er achter dat het heel makkelijk gaat om de Chromecasts bekabeld aan te sluiten en het was niet eens duur. Nu heb ik geen storingen meer. Maar ik had de mogelijkheid om ethernetkabels te trekken. 


Bedankt voor de reactie. Helaas is bekabeld geen optie… vandaar dr keuze voor Chromecast… ik hoop dat iemand een oplossing heeft. 


Beste @Moniquevd, welkom! Je kunt altijd eens de Wifi Manager doorlopen om te kijken of je de wifi kunt verbeteren op de plek waar je de Chromecast gebruikt. Daarnaast kan je het inderdaad eens bekabeld testen om erachter te komen of dat wel werkt, als je die mogelijkheid hebt. Als het bekabeld ook niet werkt, is er wellicht iets met de Chromecast zelf aan de hand?


Ik heb zelf met de SpeedCast (Android app) de snelheid van de chromecast gecontroleerd, dit heeft als voordeel dat je met het apparaat zelf test in plaats van een andere.

Daarnaast is het altijd raadzaam even een wifi scanner op je mobiel te installeren en op de plaats van het probleem te kijken wat de kanaal bezetting is.

Waarschijnlijk worden er veel kanalen meermaals gebruikt en zijn ze nog tamelijk sterk ook, het enige wat dan gaat helpen is zelf meer Access-points gaan gebruiken,bij voorkeur niet te ver van de chromecasts geplaatst.