Skip to main content

Beste helpdesk,

 

Voor het thuiswerken maak ik gebruik van een Cisco VPN client om op de server van ons kantoor aan te loggen. Dit werkt. Echter na x tijd, denkende aan minuten, wordt de verbinding verbroken.

Ik maak gebruik van een Xperia ox V8.

Het maakt geen verschil of ik bedraad (Ethernet) of via WiFi de verbinding opzet.

Wanneer ik de VPN verbinding opzet via mijn telefoon (ga ik dus buiten de KPN om) dan werkt alles wel naar behoren. De conclusie die ik hieruit haal is dat de laptop niet het probleem is.

Hi @Bas141975, wat hinderlijk dat de VPN verbinding het telkens maar zo kort volhoudt, dat werkt niet zo lekker denk ik :confused:

Heel goed dat je al getest hebt hoe het gaat als je verbonden bent met een ander netwerk dan dat van KPN, zo kunnen we het één en ander uitsluiten.

Wat gebeurt er precies op het moment dat de VPN er uit ligt? Krijg je een bepaalde melding te zien en zo ja, welke? Kan je zonder de VPN nog wel ‘gewoon’ op het internet op deze momenten of is de hele internetverbinding weg?

Heb je al contact gehad met je werkgever om te vragen of ze deze klacht vaker te horen krijgen?


Ik heb niets meer van je gehoord en hoop dat dit inhoudt dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Ik heb niets meer van je gehoord en hoop dat dit inhoudt dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Beste Maja,  via mijn werkgever is alles gecontroleerd. Ben uiteindelijk naar de KPN winkel gegaan. Daar het probleem nogmaals voorgelegd. Die hebben mij een nieuwe xperia box V10 meegegeven. Onder het motto: niet geprobeerd is altijd mis. En met de nieuwe xperia box heb ik wel een stabiele verkregen.

Kortom, als dit zo blijft ben ik geholpen.


Ah, dat klinkt aardig positief! Mocht het toch weer fout gaan, dan hoor ik het uiteraard graag zodat ik verder met je mee kan denken :slight_smile: