Skip to main content

Ik heb een Harman Kardon Citation oasis als wekkerradio. De wekker staat ingesteld op DAB Alarm On.

Ik heb al langere tijd het probleem dat de wekker dan soms geen geluid maakt terwijl op het display te zien is dat deze wel afgaat. Soms een paar keer een vaste dag per week, soms random.

De wekker staat ingesteld op elke werkdag op een vaste tijd en wordt nooit verzet.

Normaal speelt de wekker een uur lang muziek voordat deze automatisch stopt, dat is sinds kort nog maar 10 minuten. 

Sinds een week of 3 ervaar ik nog meer mankementen, dan begint de radio 's nachts om een uur of 2 of 3 ineens muziek te spelen, Op Random tijden, niet op een vol uur of kwartier of zo.

Dit gebeurt zelfs nu ik de wekker helemaal uitgeschakeld heb via de app (vakantie), er staat geen timer ingesteld.

Er is ook niemand die met de bluetooth/wifi verbonden is en een grap met mij probeert uit te halen. Ik heb hierbij vannacht zelfs de google home app geopend om dit te controleren, dan zie ik enkel “AUX” wat je ook ziet wanneer de radio functie normaal gebruikt wordt.

Ook ben ik sindsdien ineens het DAB+ kanaal van Radio10 kwijt en krijg dit niet meer gevonden (auto tuning), of heeft dat maken met de recente DAB+ frequentie veilingen?

Ik heb gehoord dat een paar weken terug de google home app geupdate is en dat meer mensen problemen met google Home hebben, maar zie daarvan betreffende Citation Oasis op internet niets terug.

Ook wij hebben dat de Karman citation Oasis dab wekkerradio snachts (02:00 uur) aan gaat! Je schrikt je rot midden in de nacht. Reset haalt niets uit en alarm staat niet ingesteld. Harman Kardon verwijst ons naar de verkoper (lekker makkelijk) maar wij hebben hem vua marktplaats gekocht. Dure Harman Kardon citation Oasis wekkerradio waar je nu niets meer aan hebt. Ik volg je blog in deze 


Zelfde probleem hier. Plotseling ontstaan tegelijk met aanschaf nieuwe iPhone en opladen op de wekkerradio. Midden in de nacht begint de radio te spelen. Gisteren 3x! 🤬

Ik denk dat het iets te maken heeft met wifi-herkenning van telefoon met Google home app of met het draadloos opladen van de telefoon: dat als de iPhone 14 klaar is of langzamer gaat laden een storing ontstaat waardoor een tiptoets gesimuleerd wordt.


Ook wij hebben dat de Karman citation Oasis dab wekkerradio snachts (02:00 uur) aan gaat! Je schrikt je rot midden in de nacht. Reset haalt niets uit en alarm staat niet ingesteld. Harman Kardon verwijst ons naar de verkoper (lekker makkelijk) maar wij hebben hem vua marktplaats gekocht. Dure Harman Kardon citation Oasis wekkerradio waar je nu niets meer aan hebt. Ik volg je blog in deze 

Lekker van HK. De winkel waar ik ze gekocht heb is ondertussen failliet: BCC! 


Reageer