Skip to main content

Hallo allemaal! Ik zit met hetzelfde probleem. Enkel weet ik niet hoe ik de wpa code dan kan veranderen zoals hierboven wordt vermeld. Kan iemand helpen? Alvast bedankt!

Hi @Kiala. Als je het wachtwoord van de WiFi, of het beveiligingstype wil aanpassen, dan kun je inloggen in de Experia Box. Dat kun je op de volgende manier doen:

 

Goedemorgen CCV, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik heb je reactie even verplaatst, omdat het topic waarin je reageerde over de Experia Box V10A gaat, en al enige tijd geleden is gestart. Ik help je graag verder in je eigen topic! In jouw geval gaat het om de Experia Box V10. Bij de V10 staat het wachtwoord niet achter, en moet je het de eerste keer leeglaten. Het kan zijn, omdat je het meerdere keren na elkaar geprobeerd hebt, dat het even geblokkeerd is geweest en je hierdoor lang moest wachten. In principe moet de volgende volgorde werken:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. (LET OP: V10A modem heeft een ADMIN wachtwoord achterop staan. Op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit)
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.
Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen.


Met deze servicetool log je trouwens ook in (wijzigen wachtwoord en netwerknaam, maar dat maakt verder niet uit het gaat om het inloggen).

Wil je laten weten of je er alsnog bent uitgekomen? Zo niet, dan gaan we verder zoeken voor je!

Ik hoop dat dat werkt!

Â