Skip to main content

Sinds kort een abonnement bij KPN. Nu kan ik mijn wifi apparaten niet meer online krijgen via wifi. Het is een box 12. wanneer de wifiapparaten via de kabel aangesloten zijn werkt hetgeen naar behoren. Wanneer de wifiapparaten via een hotspot gekoppeld zijn lukt het ook om de configuratie te voltooien. Echter direct via de wifi configureren werkt niet. Het ligt aan bepaalde instelling in de modem. Echter telefonisch kom je niet de juiste technische hulp (m.a.w. men heeft geen idee). Dit is een laatste poging om iets voor elkaar te krijgen. En anders ben ik weg.

Hallo @Samirmodem ; kog eens in op je modem, ga naar wifi-instellingen en pas het volgende aan:

B/G/N/AC/AX wordt B/G/N/AC, dus zonder AX, even bevestigingen/opslaan en alles moet weer werken.

 


Hallo @Samirmodem 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heb jij daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Om wat voor apparaten gaat het? Laptops? Pc's? Of andere apparaten? 


Het gaat om een dome camera van ezviz c4s. En een deurbel. 
reeds 5 GHz uitgezet. 
bovenstaande ook aangepast. Mag alkemaal niet baten. 
Ook wanneer de apparaten via de repeater gekoppeld worden lukt dat. Het is enkel dat het niet lukt direct met de modem.


Geen oplossing?


Heb je nadat je de aanpassingen hebt gedaan ook het modem herstart? En daarna de apparaten weer geprobeerd te koppelen?


ik ga er van uit dat het nu gelukt is, ik heb geen bericht meer van je gezien. 


Het is niet gelukt met al hetgeen hierboven is aangegeven als de oplossing. Modem herstarten :joy:. klinkt als de servicedesk waar ik werk; ‘Heeft u de laptop al een keer aan en uit gedaan?’. (😅 niet uit en aan, maar aan en uit)


De oplossing is door een gastnetwerk op te zetten. Deze gastnetwerk zet je op Wireless Mode: 802.11n. 5 GHz uitzetten. Hierop alle apparaten koppelen/configureren. 
 

de hoofdnetwerk kun je op wifi 6 houden en 5 GHz aan laten voor apparaten die compatible zijn wat dat betreft.