Skip to main content

Goedendag,

 

Sinds 28 December 2020 maak ik gebruik van internet via KPN en sindsdien heb ik eigenlijk continu problemen met internet. Het internet valt op een dag gemiddeld 10-20 keer weg en na een paar minuten komt het dan uiteindelijk weer terug. Ik heb inmiddels al iets van 20x contact opgenomen met de klantenservice maar ik ben eigenlijk nog geen stap verder. Mijn modem is al een keer vervangen, er is een monteur langsgeweest, en ik heb contact gehad met de technische dienst maar helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Mijn vermoeden is dat die Experia box gewoon goedkope rommel is.

In verband met bovenstaande redenen zou ik dan ook het contract willen ontbinden. Ik begrijp dat dit geen voorkeur heeft bij KPN maar het lijkt erop dat jullie geen goede service kunnen leveren en dat zou je toch wel verwachten in Amsterdam. Via de klantenservice kan ik blijkbaar niet mijn contract ontbinden en daar wisten ze ook niet zo goed hoe ik dat wel kan doen. Bij mijn vorige provider had ik nooit problemen echter was ik op zoek naar een sneller internetabonnement. Inmiddels heb ik wel spijt dat ik deze stap heb gezet.

 

Dan zou je een aangetekende brief naar KPN moeten sturen waarin je hen in gebreke stelt voor niet goed functionerende diensten. Kort omschreven met uitleg in het waarom. Hen nog 14 dagen de tijd gunt om het op te lossen. Bij niet nakoming verbreek je eenzijdig de overeenkomst vanuit die ingebrekestelling. (En trek je via de bank de machtiging in van automatische incasso).

Ik denk dat je via consuwijzer mogelijk wel voorbeeldbrieven kunt vinden, hoe je dat correct aanpakt, waarin het juridisch ook klopt om het op de juiste manier uit te voeren. Zonder gehannes van incasso's waar KPN waarschijnlijk wel mee zal dreigen.