Skip to main content

Ik ben sinds 4 januari bij KPN met glasvezel.  Voorheen had ik Tmobile  en had ik een range met 192.168.1.1  als basis.  De box 12 die wij nu hebben heeft dus 192.168.1.2   en nu kan ik de Dahua camera niet meer instellen/benaderen.  Ik heb dus de camera ge reset dus buiten opengemaakt en diverse malen de reset ingedrukt.   Dan zou het ip adres standaard naar 192.168.1.108 gaan,   en moet ik dus op een of andere manier in dat netwerk komen.  Ik hoorde al van iemand ergens hier op het forum  dat ik dan een windows laptop moet nemen,  die had ik hier nog wel staan (zelf gebruik ik een Mac)  en dan die laptop een netwerkadres geven in dezelfde range als de camera.  Ja dat had ik met mijn Mac ook al geprobeerd, want daar kan je die ip adressen inderdaad aanpassen maar helaas blijkt dat bij Windows dus niet te gaan,  krijg je alleen Wizards,  en die dan steeds over wifi gaan zeuren,  ik moet echt met lan,  wifi kan hier ook niet, daar zijn de muren te dik voor.  De camera heeft ook geen wifi. 

Wie heeft ooit een Dahua camera (opnieuw) ingesteld? en zo ja hoe?  Zou een beetje gek zijn als ik voor die camera dan weer een Fritzbox moet gaan aanschaffen als modem. 

@bonestaak  Er is een Dahua config tool waarmee je o.a. het ip adres kan aanpassen zodat het in de juiste range valt.

Er is een versie voor Windows en MAC.

 


Alle variaties geprobeerd,  ik blijf 0 devices krijgen.


De Dahua 30 seconden knop ingedrukt, dan gaat de motor draaien,  helaas wordt hij niet gevonden.


@bonestaak 

Het probleem waar je nu tegen aan loopt, is dat het ip adres van je Dahua camera (192.168.1.108) niet in hetzelfde subnet  (192.168.2.XXX) van de V12 box valt. 

Daarnaast staat de Dahua camera niet default ingesteld om DHCP te gebruiken voor het verkrijgen van een ip adres.

Je moet nu zelf je Windows of Mac laptop/pc een ip adres geven wat in het zelfde subnet valt als dat van de Dahua camera.  (Dus bv 192.168.1.120)

Daarna kan je mbv een web browser weer inloggen op je camera (Na de reset die je gegeven hebt zijn usernaam en password ook weer naar default gezet). Stel deze dan zo in dat DHCP gebruikt moet worden voor het verkrijgen van een ip adres.  Vergeet niet nadat je dit hebt aangepast je Windows of Mac laptop/pc weer terug te zetten dat deze ook weer via DHCP een ip adres krijgt toegewezen.

Start je Windows of Mac laptop/pc en Dahua camera weer opnieuw op , biede moeten nu een ip adres krijgen wat in het subnet 192.168.2.xxx valt wat door de V12 box DHCP server zal worden uitgegeven.

Je zou nu weer je camera moeten kunnen benaderen via je web browser.

Ik snap dat dit kunst en vliegwerk voor je is , maar mbv de links die ik je eerder heb gestuurd moet je er met een windows laptop ( die je bedraad aansluit ) zeker gaan lukken.

 


Precies zo gedaan,  ik kreeg op de laptop eindelijk mijn camera te zien,  moest meteen van een nieuw wachtwoord voorzien worden.  Alleen geen beeld (omdat daar weer een plugin voor nodig was.   Ip adres dat vrij was in het nieuwe segment toegewezen ( de camera stond op dhcp maar dat blijkt dus niet te werken,  daarom statisch gekozen op 192.168.2.108 

Helaas na terugzetten adapter kon ik de camera toch niet vinden. Zowel niet op de laptop (pc) als op de Mac.

Woensdag als ik overdag vrij ben maar weer even reset gaan doen. Nu is het te donker.


Niet gelukt,  ik krijg op mijn laptop  als ik deze direct aansluit op de camera (dus UIT het netwerk laten) en de ip adapter op 192.168.1.1  range zet de camera te zien.  De camera staat op dhcp, echter zodra deze dan weer op het netwerk wordt aangesloten dan vind het netwerk de camera niet.  Ik heb daarna de camera met de laptop op 192.168.2.108 gezet,  Laptop natuurlijk ook weer op die range gezet,  dan is de camera op de laptop (solo!) te zien  maar niet op het netwerk.


ik neem aan dat camera op je NVR aangesloten zitten .

probeer eens die aan en uit te zetten . werkt dat niet moet je hem op nieiuw koppelen via PP in het menu in je recoder 


De camera staat op dhcp, ...

Kan je eens een screenshot plaatsen van de netwerkinstellingen op die camera?

Is de camera met een netwerkkabel aangesloten op de V12 of via wifi?


WiFi kan je hier wel vergeten muren met beton en staal. Dus alles met utp  Ik heb een server met Openmediavault.  Maar de camera melt zich niet op het netwerk

 

 


De camera staat op dhcp, ...

Kan je eens een screenshot plaatsen van de netwerkinstellingen op die camera?

Is de camera met een netwerkkabel aangesloten op de V12 of via wifi?


De laptop waar ik dus wel de camera op kon zien is windows,  hoe maak je in windows een printscreen?  Ik kan dat alleen bij een Mac.


WiFi kan je hier wel vergeten muren met beton en staal. Dus alles met utp  Ik heb een server met Openmediavault.  Maar de camera melt zich niet op het netwerk

 

 

dat is de reden dat ik het hier gewoon op een NVR ( 8TB ) draai gewoon nooit geen gezeik mee :)

inpluggen en klaar 


Windows key + shift + s.