Skip to main content

IK heb afgelopen jaar een Huawei telefoon gehad en in die periode ook 2 Dahua camera's aangeschaft.

Die 2 camera's waren zowel via WIFI als via 4G te benaderen, echter nu weer aan de iPhone en nu zijn de camera's alleen via de Wifi te benaderen.

 

Ik heb zowel thuis als op mijn iPhone een abonnement van KPN en gebruik een Experiabox V10

 

Zie hieronder mijn instellingen van camera en Experiabox V10

 

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

 

 

 

 

 

Je hebt al een DHCP binding voor beide camera’s aangemaakt zo te zien in de V10, dus als eerste kan je i.p.v. Static DHCP aanvinken. 


Je hebt al een DHCP binding voor beide camera’s aangemaakt zo te zien in de V10, dus als eerste kan je i.p.v. Static DHCP aanvinken. 

Check, geen resultaat


Je hebt al een DHCP binding voor beide camera’s aangemaakt zo te zien in de V10, dus als eerste kan je i.p.v. Static DHCP aanvinken. 

Check, geen resultaat

Dat was ook wel te verwachten, maar hoe test je die portforwards?

Zorg dat je niet tegelijk op wifi en 4G zit in ieder geval.

En wat staat er in de manual wat betreft het benaderen vanaf buitenshuis?


Heeft u die Huawei telefoon nog? Doet die het nog? Stop dan even die simkaart daar weer in en kijk eens of de camera's het nog doen. Als je alleen van telefoon wisselt, verder niets veranderd en toch werkt het niet meer. Dan staat er op de nieuwe telefoon iets niet goed. En mankeert er niets aan je instellingen van de Experiabox. 


Heeft u die Huawei telefoon nog? Doet die het nog? Stop dan even die simkaart daar weer in en kijk eens of de camera's het nog doen. Als je alleen van telefoon wisselt, verder niets veranderd en toch werkt het niet meer. Dan staat er op de nieuwe telefoon iets niet goed. En mankeert er niets aan je instellingen van de Experiabox. 

Huawei is weg! denk zelf ook dat het in de instellingen van de iPhone zit

 

tmoesel manual is in het chinees, maar heb ze toch gewoon met wat googlen aan de praat gekregen. Nu is het ff hobbyen om ze ook met de iPhone aan de praat te krijgen.


Heeft u die Huawei telefoon nog? Doet die het nog? Stop dan even die simkaart daar weer in en kijk eens of de camera's het nog doen. Als je alleen van telefoon wisselt, verder niets veranderd en toch werkt het niet meer. Dan staat er op de nieuwe telefoon iets niet goed. En mankeert er niets aan je instellingen van de Experiabox. 

Huawei is weg! denk zelf ook dat het in de instellingen van de iPhone zit

 

tmoesel manual is in het chinees, maar heb ze toch gewoon met wat googlen aan de praat gekregen. Nu is het ff hobbyen om ze ook met de iPhone aan de praat te krijgen.

Het komt er op neer dat je moet kijken wat er op die iPhone aan apps is geladen en vooral ook de instellingen ervan. Je portforwards zijn en waren wel OK, je hebt 4 methodes om die Dahua’s vanuit buitenshuis te bekijken (alle vier bekende poorten). Dat is eigenlijk het probleem, ook een ander kan dit makkelijk weten, die overdaad kan in je nadeel werken. Misschien sturen die camera’s ook nog wel het 1 en ander naar een cloud ergens ver weg. Nogal wat camera’s hebben standaard wel iets van peer-to-peer aanstaan, wat er op neer komt dat anderen (incl. de verkopende firma) sneller met jouw camera’s aan de slag kunnen dan jezelf.


Buitenshuis zou je ze ook gewoon via de webbrowser moeten kunnen bereiken. Werkt dat?


Buitenshuis zou je ze ook gewoon via de webbrowser moeten kunnen bereiken. Werkt dat?

Ik heb beide camera's verwijderd uit de app, opnieuw via SN/scan P2P de camera's op de app gezet via 4G en voila ze werken weer zowel op 4G als op de wifi.