Skip to main content

Ja hier is er weer iemand met helaas de zelfde problemen en vragen over dahua en kpn. 

Sinds de overstap van Ziggo naar KPN werkt het camera systeem niet meer DHI-NVR4108-8P--4KS2 KPN modem box 12. 

Heb er heel veel over gelezen. Maar kan er niets uit wijs worden. 

Het enigste wat mij gelukt is, om via de website dahua security het config programma te installeren. 

En daarin kan ik het camera systeem zien. 

En verder kom ik helaas niet. 

Hoe en wat in te stellen kom ik niet uit 😢

Hopelijk iemand die in makkelijke taal kan helpen. 

Met vriendelijke groet Helmer

Er kan 2 oorzaken hebben

1. Je camera heeft nog een IP adres uit Ziggo Router subnet
  2. Je heb nog geen port forwarding van internet naar jouw camera ingesteld in KPN router.

Als je de Dahua config tool download

zie je als het goed is de NVR met een ip adres

deze moet in het netwerk 192.168.2.x zitten maar omdat je van ziggo afkomt kan het ook nog zijn dat deze nog op 192.168.178.x staat deze dient dan veranderd te worden. 

Als je de Dahua config tool download

zie je als het goed is de NVR met een ip adres

deze moet in het netwerk 192.168.2.x zitten maar omdat je van ziggo afkomt kan het ook nog zijn dat deze nog op 192.168.178.x staat deze dient dan veranderd te worden. 

Dit klinkt als een hele goede tip ​@Helmer H.V, werkt dat ook voor jou?

Maikel Drost. Ik ga er zo mee aan de slag. 

Het klopt van het ip adres van ziggo die ik in de config tool zie. 

Maakt het uit wat ik invul op het kruisje? 192.168.2.x of kan ik daar zelf een getal invullen? 

Met vriendelijke groet 

Helmer

Ik zou beginnen met hem op dhcp te zetten. Dan komt hij weer online op je kpn netwerk. Hoe maakte je voorheen verbinding met het camera systeem. Was dat via een QR of een IP adres 

Geen idee. Het systeem is door een erkend bedrijf geïnstalleerd. 

En sinds dien gebruik ik die inloggegevens in de app zowel op de mobiel als pc. Her serie nummer van het systeem de poort en gebruikers naam en wachtwoord. 

Met vriendelijke groet 

Helmer

Duidelijk dan is het alleen de NVR op dhcp zetten en daarna zou hij direct weer moeten werken 

In de config tool de juiste gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. 

Bij de gevonden nvr oo edit geklikt en op dhcp gezet. En nu heb ik al een tijdje het popup venster in beeld  modifying, please wait.... 

Uhm ik vermoed dat de tool graag wilt dat je laptop/Pc in het zelfde netwerk als de nvr moet zitten dus je oude ziggo. Als jeje laptop/pc bijvoorbeeld op 192.168.178.200 vast instelt en daarna nog is probeert met de tool. Heb je mogelijk wel gelukt 😀

Uhm ik vermoed dat de tool graag wilt dat je laptop/Pc in het zelfde netwerk als de nvr moet zitten dus je oude ziggo. Als jeje laptop/pc bijvoorbeeld op 192.168.178.200 vast instelt en daarna nog is probeert met de tool. Heb je mogelijk wel gelukt 😀

Ip adres toekennen heb ik gevonden op mijn laptop. 

Maar wat kan ik invullen bij 

Lengte van voorvoegsel van subnet: 

Gateway:

Voorkeur-DNS: 

Alternatieve DNS: 

Het blauwe schuivje bij IPv4 staat op aan

Alleen ipadres en subnet is genoeg.

192.168.178.200

255.255.255.0

Alleen ipadres en subnet is genoeg.

192.168.178.200

255.255.255.0

Ip adres ingevuld bij ip adres

255...... bij gateway ingevuld. 

Krijg ik de melding Kan ip adres niet opslaan. Controleer een kf meerdere instellingen en probeer opnieuw. 

Nordvpn is overigens uitgeschakeld

Wat voor systeem heb je mac of windows 😅

gateway en dns leeg laten.

WINDOWS 10 

WINDOWS 10 

Helaas. Als ik alleen het ip adres invoer die jij hebt voorgelegd. Krijg ik de zelfde melding 

Kan ip adres niet opslaan. Controleer een kf meerdere instellingen en probeer opnieuw.

WINDOWS 10 

Helaas. Als ik alleen het ip adres invoer die jij hebt voorgelegd. Krijg ik de zelfde melding 

Kan ip adres niet opslaan. Controleer een kf meerdere instellingen en probeer opnieuw.

Mijn fout. Ik zat in een verkeerd menu. 

Ip adres van laptop is aangepast. 

Zit nu weer in de config app en heb de instelling op dhcp gezet. 

Maar na een tijdje wachten. Blijft het popup scherm met Modifying, please wait in beeld zonder dat er iets gebeurr

Heb je de tool als administratie uitgevoerd dan heeft de tool maximale rechten

Heb je de tool als administratie uitgevoerd dan heeft de tool maximale rechten

Allereerst. 

Het ip adres ingesteld 

192.168.178.200

255.255.255.0

Daarna is de internet verbinding weg 😅

Dat klopt maar je kan nog steeds met de tool bij de dahua nvr komen vermoed ik. Kan je deze dan nogmaals op dhcp zetten. 

Dat klopt maar je kan nog steeds met de tool bij de dahua nvr komen vermoed ik. Kan je deze dan nogmaals op dhcp zetten. 

Inderdaad. Camera systeem blijft zichbaar in de config app.  

Als administrator uitgevoerd. 

De instelling op DHCP gezet. 

Dan komt het schermpje met 

Modifying, please wait... 

Die verdwijnt niet. Pas als ik op oke klik wel. 

Maar her ip adres blijft onveranderd in 192.168.178.122

Ik heb in de config app op 

Device Config geklikt. 

Gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. 

En nu krijg ik nu wel een hoop informatie te zien. 

Onder encode een hele lijst met info en instellingen. 

En onder Image kan ik zelfs de camera's bekijken. 

Tot zover heeft jou hulp lijkt het geholpen

Dat is vreemd. Kan ook zijn dat de gebruiker niet voldoende rechten heeft om deze actie uit te voeren. Wat we kunnen doen is dat we morgen even telefonisch contact houden als je dat goed vindt. Of anders even kijken of de installateur wat voor je kan betekenen.

Desnoods kunnen we even een teamviewer sessie opzetten 

Dat is vreemd. Kan ook zijn dat de gebruiker niet voldoende rechten heeft om deze actie uit te voeren. Wat we kunnen doen is dat we morgen even telefonisch contact houden als je dat goed vindt. Of anders even kijken of de installateur wat voor je kan betekenen.

Desnoods kunnen we even een teamviewer sessie opzetten 

Ik heb al een monteur gehad van kpn. 

Hij gaf inderdaad aan dat het ip adres veranderd diende te worden maar daar had hij geen verstand van. 

Mijn installateur heb ik gelijk na de overstap naar kpn 25 november of een dag later bericht over het euvel. Maar die heeft naar eigen zeggen geen tijd. 

Een teamviewer sessie is hulp op afstand toch? 

Dat zou mij met makkelijkste passen 

Mocht het kunnen een teamviewer sessie te doen. 

In de middagen ben ik altijd wel thuis of op een avond? Laat maar weten

Hoi ​@Helmer H.V en ​@Maikel Drost wat mooi dat jullie zo samen opzoek zijn naar een oplossing. Toch moet ik even het volgende plaatsen, ook voor eventueel toekomstige meelezers in dit toekomst:

Let op: Het uitwisselen van (privé)gegevens tussen communityleden onderling is geheel op eigen verantwoordelijkheid. Wij raden dit ten zeerste af.

Gebruiksvoorwaarden KPN

Bedankt voor de assistentie ​@Maikel Drost! Ik hoop dat er snel een oplossing voor handen is!

Reageer