Skip to main content

Sinds het ingaan van de zomertijd is de tijd binnen het modem niet aangepast zodat apparaten die van die tijd gebruik maken steeds een uur "abuis” zijn.

Ook de ECO-settings moeten met een uur verschil ingesteld worden. Lastig!

Bestaat de mogelijkheid de tijd handmatig aan te passen?

Hallo @Andreas C , in de SNTP-rubriek waar de ‘verkeerde’ tijd staat, onderaan gewoon onderaan even op rtoepassen] klikken en de klok staat weer goed.

Bij de ECO-settings (bij de V10) is niets in te stellen qua tijd, behalve dat je de bepaalde uren on of off kunt zetten.

 


Beste AnreasC,

Merkwaardig, ik heb de  DSL/V10 al een tijd en geen probleem. Er is een configuratie tab “SNTP”

Daar staat de actuele tijd,  de tijdzone (Amsterdam, GMT+1), en een serie NTP servers, time.kpn.net, 1.nl.pool.ntp.org en nog wat andere, en een polling time van 86400 sec. Dit zijn servers waarmee de Experia box zich synchroniseert.

Ik heb overigens niet het idee, maar dat zou iemand van KPN kunnen tegenspreken, dat de Experiabox V10 zich aanbiedt als tijdserver,  dus dat ook andere apparatuur van slag is, is vreemd. 

 

 


Een pc of ander aangesloten apparaat maakt geen gebruik van de tijd in de Experiabox volgens mij. Dan zou de Experiabox een ntp server moeten hebben. Volgens mij heeft die die niet.


Allen zeer hartelijk bedankt voor de snelle en adequate reacties.

Alle settings stonden goed; het activeren van “toepassen” bleek de oplossing. Nooit aan gedacht! Ik ging ervan uit dat een reboot dat wel voor z’n rekening zou genomen hebben. Niet dus.

In elk geval: ik ben weer bij de tijd dankzij jullie bijdragen.