Skip to main content
  1. KPN levert standaard een glasvezelkastje NT voor aansluiting op een Fritz!box7581. Probleem is alleen dat de kabel van de power switch adapter AMS258 minstens 1 meter te kort is om aan te sluiten op het  stroomnet aan de andere kant van de muur. De aansluiting op het  modem vergt minstens 4 meter. De meeste klanten zullen toch van een meterkast of gangkast gebruik maken en die staan doorgaans niet in een huiskamer. Moet de klant dit allemaal zelf uitzoeken?

 

Ik weet niet wat een "power switch adapter AMS258”  inhoud?
Als het geen apparatuur betreft voor de voeding van het glasvezelpunt of Fritz!box,
is dat verantwoording voor de gebruiker zelf.

In een meterkast zit er "tegenwoordig” doorgaans ook een extra stopcontact?
Zo niet, is dat door een elektricien als uitbreiding van een stoppenkast best te realiseren.
(Of alsnog door de verhuurder van de woning te laten aanbrengen).

 

  1. De aansluiting op het  modem vergt minstens 4 meter.

Bij een installatiepakket zit er doorgaans ook meteen een ethernetkabel bij van 10 meter.
Die kun je daarvoor inzetten, of eventueel zelf kortere lengtes kopen en gebruiken.

Aanleg van thuisnetwerk ben je zelf verantwoordelijk voor.
(Kan tegen meerprijs van uurtarief en materiaalkosten ook door KPN monteur worden gedaan).


Hi @Guido48, welkom hier. 

Ik weet niet wat een "power switch adapter AMS258”  inhoud?
Als het geen apparatuur betreft voor de voeding van het glasvezelpunt of Fritz!box,
is dat verantwoording voor de gebruiker zelf.

In een meterkast zit er "tegenwoordig” doorgaans ook een extra stopcontact?
Zo niet, is dat door een elektricien als uitbreiding van een stoppenkast best te realiseren.
(Of alsnog door de verhuurder van de woning te laten aanbrengen).

 

  1. De aansluiting op het  modem vergt minstens 4 meter.

Bij een installatiepakket zit er doorgaans ook meteen een ethernetkabel bij van 10 meter.
Die kun je daarvoor inzetten, of eventueel zelf kortere lengtes kopen en gebruiken.

Aanleg van thuisnetwerk ben je zelf verantwoordelijk voor.
(Kan tegen meerprijs van uurtarief en materiaalkosten ook door KPN monteur worden gedaan).

 

Ik denk ook graag mee, ik neem aan dat je het hier hebt over de stroomkabel? Zo ja, dan is een verlengsnoer de oplossing, denk ik. Of begrijp ik je verkeerd? 


Reageer