Skip to main content

Ik ben recent overgegaan van XS4ALL naar KPN infrastructuur. Dat leidt tot enige probemen. Wat ik nu uitzoek: elke ochtend draait op mijn raspberry pi een programmaatje wat een API uitvraagt, en API abonnement is beperkt tot vijf calls per seconde. Het programmaatje doet max 3 calls per seconde en draait drie maanden zonder probleem over XS4ALL aansluiting. Sinds migratie naar KPN infra twee weken terug is programma al drie keer gestruikeld op overschrijden van call limiet. Net alsof KPN-netwerk requests buffert/vetraagt en dan als groepje doorgeeft (ik kan geen andere verklaring bedenken hoe anders 3 requests per sec te groot wordt voor een 5 calls per sec begrenzing).

XS4ALL helpdesk is dramatisch slecht bereikbaar (30 minuten in wacht is regel) en dan ben ik nog niet bij techniek. Dus ik probeer vandaag de KPN self service tools. 

Stap 1: geen storing in mijn postcode gebied

Stap 2: storing in “internet/bekabeld/valt weg” om probleemoplosser te starten

Stap 3: KPNverbinding is prima maar je verbinding thuis is geblokkeerd. Drie keer vastgesteld. 

Stap 4: “ we gaan dit probleem oplossen” , na weer twee minuten interessant bliep bliep: waarschijnlijk heb je een betaalachterstand, hier is iDeal betaallink. 

Ik betaal met automatische incasso, al jaren. Dus als daar iets mis zit, dan zit het mis bij incassant, niet bij mij.

 

Techniek: ik heb een glasvezelaansluiting met daar achter een Fritzbox modem, standaard XS4ALL configuratie

 

Goed, helpdesk nog steeds in wacht.   Wat nu?

Hoi @Eelco99, welkom op ons forum!
Heb je de XS4all klantenservice nog te pakken kunnen krijgen? Zij kunnen je hier het beste mee helpen.
Zie ook: 

Misschien dat de community hier nog iets aan toe te voegen heeft maar ik kan je hier helaas niet zo goed mee helpen.

 


Gesprek met klantenservice was een teleurstelling. En nee, geen oplossing waarom kpn zelf service storingzoeker bij mijn account blokkade en mogelijke betaalachterstand meldt. Ik heb wel gevraagd om intern uit te zoeken wat er aan de hand is, maar heb daar weinig fiducie in. @Thomas misschien kun je via jouw ingangen achterhalen wat bevindingen zijn


Als je een XS4all abonnement heb ik kan ik je met je aansluiting zelf en diensten helaas niet zo goed helpen, daar is echt de XS4all klantenservice voor.

Momenteel lijkt er met de storingszoeker op onze site iets niet helemaal goed te zitten waardoor hij (onterecht) deze melding ook geeft. De technische dienst is daarvan op de hoogte en die zijn bezig met een oplossing. Dat gezegd hebbende kunnen mijn collega's ook alles wat de site kan en denk ik dat de servicetool hier het probleem niet gaat vinden.