Skip to main content
Beantwoord

De omvormer van mijn zonnepanelen krijgt geen IP adres meer

• December 16, 2025
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

De zonnepanelen zijn in 2018 geïnstalleerd en we hadden toen ziggo, de omvormer was met een kabel verbonden aan het modem. Na de overstap naar KPN glasvezel is er geen communicatie meer. Het schijnt dat de omvormer geen IP-adres krijgt en er een poort moet worden geopend op het modem. Ik heb al op dit platform gekeken, info bij KPN en de zonnepaneleninstallateur opgevraagd maar ik kom er niet uit… 

Beste antwoord door DraaiD

Goedemorgen, helaas niet en op advies van KPN klantenservice heb ik een afspraak met een monteur van het zonnepanelen installatiebedrijf gemaakt. 

7 reacties

• December 16, 2025

Hi ​@DraaiD ,

Welk merk/type omvormer heb je precies?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Hoi, er staat solar edge op

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

@DraaiD Ziggo en KPN gebruiken verschillende subnet, waarschijnlijk heb je nog het oude ip adres van Ziggo staan. Stel op IP adres automatisch krijgen (DHCP) voor de omvormer. Bovendien zet firewall in KPN modem op laag/standaard.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Bedankt! Ik ga kijken of ik hiermee verder kom🤞

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 19, 2025

Ben je met deze tips nog verder gekomen ​@DraaiD? Welkom op de KPN Community, zoals je merkt helpt de Community graag.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • December 19, 2025

Goedemorgen, helaas niet en op advies van KPN klantenservice heb ik een afspraak met een monteur van het zonnepanelen installatiebedrijf gemaakt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 22, 2025

Dan hoop ik dat de monteur de bron van het probleem snel gevonden heeft. Deel, als je in de gelegenheid bent, gerust nog even de oplossing. Dat is voor toekomstige meelezers altijd nuttig.