Hoi,
Sinds mei beschik ik over een nieuwe laptop, expres een zware laptop gekozen met de nieuwste snufjes i.v.m mijn werk.
Sinds 2 weken is het continue raak. Zodra ik software open die in verbinding staat met internet disconnect mijn wifi en krijg ik na de functie probleem oplossen de melding, '’'De standaard gateway is niet beschikbaar'’'.
Eerst dacht ik dat het mijn laptop was, want het is het enige apparaat in huis dat hier problemen mee heeft, maar na contact opgenomen te hebben met de producent en 1001 testen te hebben gedaan zijn we tot de conclusie gekomen dat de software en hardware van mijn laptop het goed deden.
Ik heb het bij andere mensen thuis geprobeerd en hier werkt mijn laptop/connectie prima.
Eind conclusie, het probleem zit ergens aan de andere kant van de verbinding dat niet goed functioneert met de huidige/moderne/software/hardware, waardoor er iets met de gateway fout gaat.
Op het forum zag ik een aantal andere personen met hetzelfde probleem maar ze hebben nooit gereageerd met het antwoord, het gaat om de volgende topics
-https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-verbinding-de-standaard-gateway-is-niet-beschikbaar-471114 ( deze heeft precies hetzelfde probleem met software dat in contact staat met internet)
-https://forum.kpn.com/internet-9/standaard-gateway-niet-beschikbaar-498167 ( het zelfde merk laptop)
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- router gereset
- fabfrieksinstellingen router
- router kabels eruit gehaald (gewacht 15min)
- wifi versterker kabels eruit gehaald (gewacht 15min)
- 10x de wifi tuner/manager, kanaal veranderd ect
op de laptop
- clean install netwerk kaart ( laatste versie geïnstalleerd)
- BIOS update laptop
- firmware Update laptop
- dns ip veranderd naar publiek (8.8.8.8/ 8.8.4.4)
- Andere netwerk software geïnstalleerd (killer network)
laptop = MSI gs66 SFS
Router: experia box V10
versterker: Experia versterker
Ik dacht dat het misschien kan liggen aan dat mijn netwerk kaart van 802.11 ax Wi-Fi 6 is en de V10 van 802.11ac is? maar dit is slechts een gok, ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.