Skip to main content

Goedenavond,

Ik ben radeloos… vandaag zijn de stoppen doorgeslagen en voordat dit gebeurde had ik een stabiel netwerk met mijn UDM (niet de pro versie)

uiteindelijk een hard reset moeten uitvoeren en tot ergenis aantoe mijn router opnieuw instellen… nu heb ik tot verbazing geen verbinding meer tussen ISP en de router oftewel, internet van buiten.. wat is hier de oplossing voor…
 

als ik het goed heb moet hii toch gewoon netwerk ontvangen en dus enkel de authenticatie toepassen van de ppoe settings? Ik hoor graag of iemand wellicht mij kan helpen..

 

alvast dank!

 

Heb jij wellicht een XGS-PON glasvezelverbinding met een ONT van Genexis?


Hi wjb

nee, of althans ik denk het niet, ik heb onderstaande rakker aan de muur hangen

 

 


Branden de twee lampjes (oranje en groen) bij de WAN poort van het glasvezelkastje nog wel?

Dit is het Genexis XGS-PON glasvezelkastje. Er is een slechte productie batch van dit kastje geweest waarvan de WAN poort defect gaat bij storingen en/of onderbrekingen in de energievoorziening. De enige oplossing is dan het vervangen van de XGSPON ONT door een KPN monteur. Bel daarvoor met KPN op 0800-0402, voor storingen 24/7 bereikbaar. Geef dan duidelijk aan dat het een defecte WAN poort op de XGSPON betreft.


Thanks voor de info, beide lampjes zijn blauw idd

 

ik ga bellen!


Hang voor de zekerheid de experiabox achter de  nt. Dat is het eerste dat ze vragen, hoewel het zeer waarschijnlijk niks uit maakt voor de diagnose.


Kleine update, KPN monteur is geweest, heeft dat onderdeel vervangen.

 

maar nu krijg ik via mn experia box wel netwerk van buiten, alleen mn UDM niet… pffff iemand ideeën? 


Hi @Morphaxx! Goed dat in ieder geval de verbinding het weer doet. Misschien is het handig om voor instellingen in dit topic over eigen modem gebruik te kijken voor tips.Â