Skip to main content
Beantwoord

De verbinding van mijn Omoda Wifi 6 netwerk is weggevallen na de update van de V10

• June 4, 2025
  • 30 reacties
  • 320 keer bekeken

Na de update van Experia box 10 afgelopen dinsdag is vanavond onze internet verbinding spontaan uitgevallen op het Omoda wifi 6 netwerk.

Kpn gesproken en van alles geprobeerd, router en zijn eigen wifi werken zoals het hoort.

Daar we een groot huis hebben en veel aansluitingen hebben gebruiken we ons eigen netwerk ipv wifi kpn.

Netwerk bestaat uit:

TPLINK TL-SG1016PE Switch

TPLINK Omoda OC200 Harware controller

3 stuks TP-Link Omada EAP615-Wall WiFi 6 indoor access points

Iemand de oplossing?

Beste antwoord door Jan van KPN

Heel erg fijn om te lezen dat alles weer werkt ​@Audio_nl en bedankt ook dat je dit hier even hebt willen laten weten!
En ​​​​@Maikel Drost, zoals altijd dank voor jouw waardevolle input :) 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

• June 4, 2025

Kan je nog inloggen op de controller?

Kun je ipv6 uitzetten op de Experiabox v10? 

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Ipv6 staat al uit dit heb ik gecheckt met kpn

Controller wil ik morgenavond proberen als ik het wachtwoord bij de hand heb

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Ook de lan verbinding rechtstreeks van de switch naar alarm systeem is zojuist zonder internet gebleken.

Zal er een fout zijn vanuit router naar de switch?

• June 5, 2025

Als je een pc of laptop bekabeld op de switch aansluit, heb je dan internet? 

Er zitten ook heel veel lampjes op die switch. Wat dien die? Bijvoorbeeld bij elke poort zitten er 2 die moeten in principe bij elke poort waar een stekker in zit beide branden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 7, 2025

Hoi ​@Audio_nl , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Wat is op dit moment de stand van zaken?

Als je een pc of laptop bekabeld op de switch aansluit, heb je dan internet? 

Er zitten ook heel veel lampjes op die switch. Wat dien die? Bijvoorbeeld bij elke poort zitten er 2 die moeten in principe bij elke poort waar een stekker in zit beide branden.

En heb je dit nog kunnen checken?

• Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

Goedemorgen ​@Marlon92  ​@Jan van KPN 

Helaas nog geen tijd gehad sinds vanmorgen,

De poorten op de switch hebben internet.

De lampjes branden ook bij de aangesloten kabels en laten dataverkeer zien afhankelijk van snelheid verbinding.

Omoda c200 controller geeft wel goed wifi 6 signaal maar geen internet verbinding meer door.

• Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

Update: Er blijkt dus dat er vanuit de switch geen internet wordt doorgegeven.

Wat kan er mis zijn?

Gezien ik er maar een klein beetje kennig van heb, begint het erg lastig te worden.

• June 8, 2025

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Kabel eruit en er weer opnieuw in?

• Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

Meerdere kabels geprobeerd, waarom zou het daar aan kunnen liggen.

Er is niets veranderd alleen die rottige update van de v10 router

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Gaan de leds wel aan als je de kabel tussen de experiabox → tplink aansluit. Er mag maar 1 kabel vanaf de experiabox naar de tplink switch aangesloten zijn 

• June 8, 2025

Meerdere kabels geprobeerd, waarom zou het daar aan kunnen liggen.

Er is niets veranderd alleen die rottige update van de v10 router

Omdat het eigenlijk nergens anders aan kan liggen. Die switch hoort gewoon verbinding te hebben.

• June 8, 2025

Gaan de leds wel aan als je de kabel tussen de experiabox → tplink aansluit. 

De kabel zit tussen de Experiabox en de TP-Link switch. Waar zou die anders tussen moeten zitten?

• Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

Op 1 of andere manier blijkt er wel internet doorgegeven te worden maar niet op alle poorten, alarm systeem heeft ineens weer verbinding via de switch. Het Omada netwerk geen geen internet en een rechtstreeks verbonden oude router van netgear ook niet wanneer deze aan de switch gekoppeld is.

Direct aangesloten op de experiabox geeft wel internet.

Enige kabel was naar de switch vanaf experiabox en lampjes zijn ok.

Inmiddels heb ik door dit geneuzel al ruim 2 dagen zitten stoeien en nog werkt het niet.

Er wasbbijna 2 jaar een perfect draaiend systeem.

Hoe kan een uptade van de Experiabox zoveel ellenda aan de randapparatuur veroozaken.

Bedankt KPN.... ik weet niet wat nog meer te doen.

Wellicht maar helemaal vanaf stappen en andere mogelijkheden onderzoeken

Is bij de update het IP netwerk vanuit de V10 gewijzigd? Kijk even in de Omoda controller naar de organisatie → site -> server adres. Dat moet het ip zijn van de Experiabox.

• Auteur
  • Topper
  • June 8, 2025

Sander bij de oc200 controller of in de switch?

Beide lijken dus problemen.te geven momenteel met doorgave van internet.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Wat als jeje switch een reset geeft. Krijg je daarna wel internet op de hele switch. Volgens mijn is de switch geen onderdeel van je Omoda netwerk 

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Hi Maikel,

Ook dit al gedaan, wellicht Momada en Switch tegelijk helemaal terug naar default zetten.

Hoop dat de inwall tplink dan nog blijven werken heb namelijk de oc200 compleet met inwall adapters geconfigureerd aangeschaft bij wifishop ruim 1,5 jaar geleden

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Hi Maikel,

Ook dit al gedaan, wellicht Momada en Switch tegelijk helemaal terug naar default zetten.

Hoop dat de inwall tplink dan nog blijven werken heb namelijk de oc200 compleet met inwall adapters geconfigureerd aangeschaft bij wifishop ruim 1,5 jaar geleden

Reset knopje 30sec vast gehouden neem ik aan.

wat je ook kan proberen is alle kabels los halen van de switch en dan met je laptop op de switch ping sturen naar 8.8.8.8 of andere url. Als je internet blijft houden 1 voor 1 kabels weer terug en kijken waneer deze uitvalt. Het is gek want de switch is een laag2 switch en routeert niks dus gewoon wat erin komt gaat er ook uit

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Hoe bedoel je ping sturen naar 8.8.8.8? Wanneer alles kabels eruit zijn?

Wifi heb ik nu alleen via de experiabox als ik daarbij in de buurt ben.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Je maakt de switch helemaal leeg. Alleen de kabel naar de Experiabox laat je zitten. Met je laptop of pc die sluit je daar ook op aan. In windows open je CMD type ping spatie 8.8.8.8 -t. Dan krijg je antwoord van google server. zo kan je checken of internet werkt. Steek daarna kabel voor kabel weer terug in de switch. Zo kunnen we checken wanneer internet stopt. 

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Hi  Maikel,

Thx voor je hulp, helaas moet ik eerst weer staken, de plicht roept morgen weer vroeg en heb pas weer ergens deze week later op een avond tijd om e.e.a. uit te zoeken. Keep you informed!

Je maakt de switch helemaal leeg. Alleen de kabel naar de Experiabox laat je zitten. Met je laptop of pc die sluit je daar ook op aan. In windows open je CMD type ping spatie 8.8.8.8 -t. Dan krijg je antwoord van google server. zo kan je checken of internet werkt. Steek daarna kabel voor kabel weer terug in de switch. Zo kunnen we checken wanneer internet stopt. 

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2025

@Maikel Drost 

Zojuist de ping opdracht gegeven internet blijft aanwezig totdat in de ethernetkabel aansluit van het in-wall tp link acces point in de woonkamer.

Hierop is de sagecom buitengebied 4g modem aangesloten op ingang. Wanneer ik de kabel van dit modem uit de aansluiting haal is de verbinding direct terug.

Oc200 omoda controller is momenteel niet aangesloten omdat deze naar factory is teruggezet en eerst hergeprogammeerd  moet worden. Toch is het TP-Link wifi 6 kanaal terug met internet verbinding.

Rara waar zit nu het probleem? Als soort digibeet ben ik nu heel wat stappen verder, maar het probleem wordt blijkbaar veroorzaakt door het 4g modem.

Wat nu? Kan KPN nog iets betekenen?​@Jan van KPN 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Ik lees het volgende in de handleiding 4G+ modem wordt met een ethernetkabel direct verbonden met het KPN modem en krijgt daardoor automatisch software updates.

mogelijk kan je nog een backup terug zetten van de Omoda 🫣

goed dat we het lek boven hebben 💪

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2025

Ik lees het volgende in de handleiding 4G+ modem wordt met een ethernetkabel direct verbonden met het KPN modem en krijgt daardoor automatisch software updates.

mogelijk kan je nog een backup terug zetten van de Omoda 🫣

goed dat we het lek boven hebben 💪

Het modem is zo lang wij hier wonen aangesloten geweest op de poort in het in-wall punt deze is weer aan de switch gekoppeld zoals alle ethernet aansluitingen door het huis.

Medewerker van kpn gaf zelfs aan dat de snelheid welke het modem haalt behoorlijk hoog is.

Hoe kan het conflict worden opgeslost denk je?

Heel fijn dat voorlopig alles weer lijkt te werken, maar helaas wel op lagere snelheid dan gewenst.

Nog hartelijk dank voor je tip want idd lek gevonden 😊

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Ik zou even je 4G module rechtstreeks aan de experiabox aansluiten. Heb je dan nog steeds internet of valt het daarna weer uit.

dan zou ik kpn bellen voor een oplossing dan is er iets met deze module