Skip to main content

ik zit ook wat ts stoeien met de deco's x60 (5400) aangesloten op v12 box  1bg internet 

ik heb alles geprobeerd  as point zowel als modem in beide gevallen is wifi prima maar zodra ik wifi op v12 uitzet zoals velen hier beweren dat dat de goede instelling is. zakt mij wifi van 270mbs naar 85-90 mbs dat blijf ik maar zeer vreemd vinden vind dat de deco ongeveer 300mbs moeten opleveren  of zie ik iets totaal over het  hoofd of doe ik iets totaal fout?? graag advies 

 

Admin: afgesplitst, en eigen topic voor bericht aangemaakt

Dat is inderdaad wel een steile daling, Wilko. Ik ben zelf niet bekend met Deco's, dus ik kan je niet goed inhoudelijk helpen. Maar, hoe heb je de wifi instellingen van die Deco's staan? En, waar in huis heb je ze? Wellicht is het de locatie die niet optimaal is. 


Gebruik jij op de Deco's dezelfde SSID (wifi-naam) als op de V12?

Zo ja, zou het dan zo kunnen zijn dat jouw apparaat met de wifi van de V12 verbonden was als je 270Mbps meette?


alle hartelijk bedankt. voor jullie reacties,, mijn wifi snelheid in Huiskamer bij de Deco's is ongeveer 315 mbs vroeger had ik wifi versterkers van KPN (arcadyan) die kwamen  met hangen en wurgen op 200Mbs

 het klopt dat alle apparaten de zelfde SSid  heb gegeven dat deed ik vroeger ook en gaf geen enkel probleem ,

 

het is de  de bedoeling dat ik de v12 in de meterkast blijft staan  ik weet niet de beste oplossing 1deco inde huis  kamer en 1 Deco bovenin kamer  , alles is  be draad aangesloten op 1 gb net werk van kpn

alles werkt ook prima  alleen vind ik snelheid van wifi beneden van wat ik verwacht had met toepassen Deco s TV doet het echt prima je kan naar instelling van de Deco heb ik ook gedaan alles staat goed netwerk op 1 gb

 

Wifi op V12 box laat  ik aanstaan  je kunt zag  op dit forum  een Deco direct  aansluiten als hoofd router dan switch en daar deco op de plaatsen die je wenst en wat aanpassingen doen zoals op dit forum is besproken  maar dat durf ik niet te doen 

 

Ik hoop dat  is die ook dit probleem heeft gehad e hebt kunnen  oplossen


Je kunt inderdaad alle wifipunten inclusief de wifi van de modem dezelfde naam en wachtwoord geven en het werkt inderdaad gewoon, alléén de Mesh-functie werkt niet op deze manier omdat wifipunten van verschillende merken (nog) niet met elkaar samen kunnen werken. @wilko393 


bedankt ik ga dit eens  veranderen 


Gebruik jij op de Deco's dezelfde SSID (wifi-naam) als op de V12?

Zo ja, zou het dan zo kunnen zijn dat jouw apparaat met de wifi van de V12 verbonden was als je 270Mbps meette?

Je kunt inderdaad alle wifipunten inclusief de wifi van de modem dezelfde naam en wachtwoord geven en het werkt inderdaad gewoon, alléén de Mesh-functie werkt niet op deze manier omdat wifipunten van verschillende merken (nog) niet met elkaar samen kunnen werken. @wilko393 

bedankt ik ga dit eens  veranderen 

 

Heb je dit aangepast, Wilko? Merk je ook verandering/verbetering?


bedankt voor jullie support, ik heb deco's en V12 aparte ssid gegeven ,maar dat maakte helemaal niets uit

ik hou nu de V12 box en heb2 dedco's als AS point  snelheden ongeveer 350 mbs ben er te verden mee mee 


Reageer