Skip to main content

Hoi allen,

ik heb een deco m5 aan mijn experia box gekoppeld maar deze stoort. Dat wil zeggen: het signaal valt af en toe compleet uit. Het is dan binnen een paar tellen terug maar met videocalls niet bepaald handig. Iemand enig idee? 
 

groet

Heeft u de Deco's al eens gereset?


Ja geprobeerd, nieuwe firmware, maakte allebei weinig uit.


Wat heb je allemaal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Welke experiabox heb je?


Als je rechtstreeks met de Experiabox verbind, heb je het probleem dan ook?


Is de Deco wel als access point ingesteld en niet als router? Daardoor zou een dubbele NAT kunnen ontstaan wat het systeem telkens even plat legt.


WiFi op de experiabox staat uit?


Is de Deco wel als access point ingesteld en niet als router? Daardoor zou een dubbele NAT kunnen ontstaan wat het systeem telkens even plat legt.

Wat bedoel je hier mee? Waarom zou dubbele nat het systeem steeds plat leggen?


Is de Deco wel als access point ingesteld en niet als router? Daardoor zou een dubbele NAT kunnen ontstaan wat het systeem telkens even plat legt.

Wat bedoel je hier mee? Waarom zou dubbele nat het systeem steeds plat leggen?

Ik bedoel eigenlijk twee DHCP servers actief. Omschrijving die ik gaf klopte inderdaad niet. 


Is de Deco wel als access point ingesteld en niet als router? Daardoor zou een dubbele NAT kunnen ontstaan wat het systeem telkens even plat legt.

Wat bedoel je hier mee? Waarom zou dubbele nat het systeem steeds plat leggen?

Ik bedoel eigenlijk twee DHCP servers actief. Omschrijving die ik gaf klopte inderdaad niet. 

Nou ja, dat is logisch dat je die hebt met dubbel nat, dat maakt ook niet uit. Zolang de 2de router met met de WAN poort verbonden is op de Experiabox geeft dat niet.


Hij is ingesteld als acces point nu, maar de hapering blijft. De wifi op de experiabox staat nog wel aan maar ik wil eigenlijk wel twee netwerken houden ook. 


De hapering blijft wel, al valt het netwerk niet helemaal meer weg (heel wonderlijk)


De hapering blijft wel, al valt het netwerk niet helemaal meer weg (heel wonderlijk)

Heeft het WiFi netwerk van de Experiabox toch wel een andere naam?


De hapering blijft wel, al valt het netwerk niet helemaal meer weg (heel wonderlijk)

Heeft het WiFi netwerk van de Experiabox toch wel een andere naam?

Ja is heel ander netwerk


Probeer de WiFi van je experiabox eens uit gezeten en kijk of het dan over is.


Ik heb dit probleem ook. En sorry dat ik het zeg, maar de vragen die hier worden gesteld alleen nergens op. De enige goede vraag was of het als AP is ingesteld of als Router.

Hier staat uiteraard de WiFi van de v12 kpn box uit. Als de deco aan staat kunnen we geen tv kijken. Als ik dan de deco uit en weer aan zet gaat het even goed. Maar op een gegeven moment is het tv beeld weer weg met de bekende foutmelding dat de verbinding is verbroken.

Het probleem is volgens mij dat de deco ook multicast aan kan, het 'tv signaal ' moet het hele netwerk door in plaats van rechtstreeks van buiten naar de tv box. Ik denk dat ip snooping niet werkt op de kpn box v12