Skip to main content

Beste KPN, 

 

Wij hebben sinds een paar maanden glasvezel en hebben toen besloten het netwerk gelijk goed te regelen; Dat bestaat dus niet. Ter inzage een map van onze bekabelde verbindingen: 

 

 

Ik had eerst de GS105e (switch) aan de experiabox hangen. Omdat er 2 DHCP servers achter elkaar stonden te werken liep ik tegen het probleem aan dat mijn streaming versterker niet meer in de bijbehorende app te zien was, een fixed IP instellen werkte hier gek genoeg ook niet voor.

Nu ik mijn switch op de Deco aangesloten heb, werkt de iTV niet meer naar behoren. Ik krijg beeld en geluid, maar wel regelmatig haperingen; Zowel de Deco P9 als GS105E ondersteunen IGMP Snooping. Het grote verschil tussen de experiabox en mijn Deco (dat ik kan vinden) is dat er op de experiabox wat poorten geforward zijn, naar mijn onderzoek blijkt dat voor de iTV te zijn. Dat zijn deze poorten: 

Port Forward overzicht Experia

Er zijn hier echter geen appnamen opgegeven, dus ik heb ook geen inzage in de application configuration. Zou het forwarden van dezelfde poorten op mijn Deco, gegeven dat jullie mij kunnen vertellen welke het zijn, mijn probleem oplossen? 

 

Ik hoor het graag!

Diego Huijbregts 

 

Edit: Ik ben er inmiddels via dit topic achter dat de HDM_CR_00029B regels over mijn TV-ontvanger gaan. De andere zijn voor de DVS’en, die wel uitsluitend over de Experiabox lopen.

Dag @Diego_H! Welkom op ons Forum en mijn excuses voor de late reactie. Je stelt een goede vraag. Ik vermoed dat iemand van onze Community deze vraag kan beantwoorden. Voordat ik de hulptroepen/echte kenners inschakel vraag ik me af of het probleem nog speelt. Kun je nog steeds niet (goed) tv kijken? 

Laat het maar weten, dan tag ik diegenen waarvan ik verwacht dat zij het antwoord wel weten. :blush:


Je kunt beter die switch weer aan de Experiabox koppelen. En de Deco in accespoint mode zetten. Daarmee word de dhcp server van de Deco uitgezet en deelt de Experiabox alle ip adressen op het netwerk uit.

De tv ontvangers achter de Deco plaatsen zal waarschijnlijk nooit een succes worden. Poorten forwarden heeft geen nut.