Skip to main content

Hallo allemaal, 

Ik lees veel dingen over de tp link x20 decos die wifi 6 bieden. De kpn superwifi punten wil ik vervangen voor de deco x20 maar dacht te lezen dat dit niet kan met de v12 kpn modem. Weet iemand hier wat meer over?

Alvast bedankt

Kan wel gewoon. Is geen enkel probleem. 


Zo lang je de wifi van het modem maar uitzet kan je die prima gebruiken. Welk voordeel zie jij in Wi-Fi 6?


Met die v12 kan je dus niet de wifi uitzetten.

Met de wifi 6 punten beweren ze snellere internet te kunnen doorgeven en ook beter door de muren en plafond heen te komen. 


Ook zijn wij gamers en vervang ik het liefst ook de v12 box maar dat is volgens andere topic toch best nog wel een gedoe.


Kan wel gewoon. Is geen enkel probleem. 

Ook al kunnen we de wifi van de v12 niet uit zetten? 


Waarom kan je de wifi niet uitschakelen van de Box 12? Trouwens de echte gamers doen  het bekabeld! Die willen namelijk een gegarandeerde stabiele snelheid. Iets wat je met Wi-Fi 6 ook niet hebt. 


Heb mijn playstation bekabeld aan de v12 geplaatst en kreeg 120 mbits/s. Hierna de superwifi punt aangeslote en mijn ps4 op dat wifi netwerk aangesloten en zat op 440 mbits/s. Nogmaals, het liefst heb ik die hele v12 weg en gewoon een asus router maar die stappen zien er erg ingewikkeld uit en kan er weinig verdere informatie over vinden.

Waarom kan je de wifi niet uitschakelen van de Box 12? Trouwens de echte gamers doen  het bekabeld! Die willen namelijk een gegarandeerde stabiele snelheid. Iets wat je met Wi-Fi 6 ook niet hebt. 

 


Onmogelijk dat je via de super Wi-Fi een hogere snelheid haalt dan direct op het modem. Dan is er of een kabel  waar Iets mee was of er was een switch die niet goed functioneerde. 


Maar dan alsnog, mijn vraag. Om de wifi te versterken zonder de kpn superwifi punten zal ik het modem in bridge modus moeten zetten maar deze functie blijkt niet beschikbaar te zijn voor de v12...


Onmogelijk dat je via de super Wi-Fi een hogere snelheid haalt dan direct op het modem. Dan is er of een kabel  waar Iets mee was of er was een switch die niet goed functioneerde. 

Daarom heb ik hem voor nu op de wifi staan. De kabel in de muur vervangen wordt een groot probleem volgens mijn partner dus is een betere oplossing een mesh systeem.


Bestel gewoon het setje wat je wil. Binnen 14 dagen kan je ze terug sturen als het niet is wat je zoekt. Dan heb je het zelf ervaren. 


Kan wel gewoon. Is geen enkel probleem. 

Ook al kunnen we de wifi van de v12 niet uit zetten? 

Dat kan wel.


Maar dan alsnog, mijn vraag. Om de wifi te versterken zonder de kpn superwifi punten zal ik het modem in bridge modus moeten zetten maar deze functie blijkt niet beschikbaar te zijn voor de v12...

Euhm... ik weet niet eens wat ik hier op moet antwoorden. Wat bedoel je hier mee? 😄

Nee bridge modus is niet beschikbaar. Hoeft ook niets, want het heeft helemaal niets met WiFi te maken.


Onmogelijk dat je via de super Wi-Fi een hogere snelheid haalt dan direct op het modem. Dan is er of een kabel  waar Iets mee was of er was een switch die niet goed functioneerde. 

Daarom heb ik hem voor nu op de wifi staan. De kabel in de muur vervangen wordt een groot probleem volgens mijn partner dus is een betere oplossing een mesh systeem.

Een mesh systeem zal altijd slechter presteren dan een kabel, of de kabel moet wel heel rot zijn. Wat eigenlijk nooit zo is. Mogen zitten wel de stekkertjes er een beetje gammel aan. Dan kun je er nieuwe stekkertjes aan (laten) zetten.

Wat is het voor kabel? Wat staat er op? "CAT 5E"? Kun je dat er op terug vinden?


Heb mijn playstation bekabeld aan de v12 geplaatst en kreeg 120 mbits/s. Hierna de superwifi punt aangeslote en mijn ps4 op dat wifi netwerk aangesloten en zat op 440 mbits/s.

Dat zal waarschijnlijk een verschil in weergave zijn. Bij WiFi zal mogenlijk de theoretische snelheid van de WiFiadapter getoond worden.

Sluit eens een normale pc of laptop aan op die kabel en doe een speedtest. Bij Ookla op de site, deze:

https://www.speedtest.net/nl/apps/windows

Verder moet je je ook niet zo fixeren op die snelheid. Want je hebt maar hooguit 50 mbit nodig ofzo om te gamen. Een snelle ping is veel belangrijker. En dat is wat anders dan snelheid.

Nogmaals, het liefst heb ik die hele v12 weg en gewoon een asus router maar die stappen zien er erg ingewikkeld uit en kan er weinig verdere informatie over vinden.

Als je ook tv van KPN hebt, dan kan het niet eens met een Asus. Maar het kan wel heel eenvoudig met een Fritzbox.