Skip to main content

Hallo,

heb sinds kort de denon Heos home 550 plus subwoofer en daarbij 3x Heos home 150 draadloze speakers.

Alles werkt perfect echter sinds deze week haperen de draadloze speakers, soundbar en sub werken perfect.

Heb de WiFi manager, kanaal verandering, verplaatsing van speakers etc allemaal geprobeerd maar het blijft haperen.

 

 Denon update, software etc alles is gedaan, en ben geen leek in kabels, installatie, plaatsing oid maar dit snap ik niet helemaal.

 Zou het kunnen zijn dat onze experia V10 (op moment al ruim 5 jaar in de run thuis) of de oudere kpn media box niet (de hmb2260) stabiel is hiervoor?

Ik verneem graag enige suggesties.

Grt Patrick 
 

Ha @Patrick Gwenny, welkom! Aan de V10 en de tv-ontvanger zou dit niet moeten liggen. Als je het spul loskoppelt en één voor één weer koppelt, kom je er dan achter vanaf waar het mis gaat? Wellicht is je wifi niet voldoende en dan zou je eens kunnen kijken naar de aanschaf van SuperWifi punten? Dat kan ook via de Wifi Manager. Je kunt deze overigens ook binnen 14 dagen retourneren als het toch niet bevalt. 

 

Wellicht is er binnen de community iemand met meer Denon ervaring die je verder kan helpen!


Ik herken dit probleem. Hierdoor heb ik mijn Denon set de deur uit gedaan en Sonos gekocht. Met Sonos kreeg ik het zelfde probleem.

Na nader onderzoek kwam ik erachter dat de verschillende speakers zich telkens op een ander AP aanmelden. In het AP dat ik beneden gebruik aangegeven dat de Sonos Speakers alleen met dat punt mogen verbinden en het probleem was opgelost.

Bij het onderzoek kwam ik er ook achter dat de speakers of allemaal op WiFi moeten zitten of allemaal bekabeld. Een mix van beide zou ook kunnen bijdragen aan haperingen in het geluid.

 

Ik heb Ubiquiti apparatuur hangen en kan daar bepalen welk apparaat met welk AP verbind.

 


Sonos maakt toch juist gebruik van zijn eigen wifi netwerk als je 1 speaker bekabeld aansluit? Werkt hier al een jaar goed. Ik gebruik ook nog de oude v10 


In mijn Unifi controller zag ik toch echt dat de speakers over 2 AP's waren verdeeldÂ