Skip to main content

Hoi allen,

Wij hebben hetzelfde probleem. Denon HEOS systeem, met 2x Home 350 speakers, subwoofer DSW-1H en Soundbar 550. De verbinding is niet stabiel en valt soms helemaal weg. Resetten en de gehele setup opnieuw doorlopen helpt niet eens altijd. Denon verwijst naar instabiliteit in de KPN Experiabox...

Voor mijn gevoel alle opties geprobeerd, inc. extra netwerk aanleggen voor alleen de speakers. Het helpt gewoon niet…

Als iemand nog suggesties heeft, dan horen we het graag! Alvast dank!

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Ik heb een HEOS systeem bestaande uit de HEOS-BAR HEOS-SUBWOOFER en HEOS-1 speakers. Ondanks dat ik geen experia-box gebruik heb ik ook veel problemen ervaren met de stabiliteit. Ik heb gemerkt dat wanneer ik de verschillende onderdelen een IP adres laat gebruiken op basis van hun MAC adres, de meeste problemen verholpen zijn.

De experia-box zou als ik het goed heb ook IP-binding op basis van MAC adressen moeten kunnen doen.


Hoi @HST-Amersfoort, welkom bij ons op het forum. Ik weet zelf niet zoveel over deze apparaten waardoor het voor ons moeilijk is om je hierbij te helpen. mrGanesha geeft al een suggestie wat bij hem veel heeft verholpen, heb je dat ook al kunnen proberen en hoe gaat het daarmee?


Dank voor de info. Ik ga het uitproberen, al moet ik wel even gaan zoeken naar die functie in de Experia-setup.

Ik deel de resultaten hier na uitproberen!


OK, IP-binding toegepast. Werkt ook niet. Het lijkt alsof het wifinetwerk continu wisselt… mijn telefoon schakelt ook continu als het zoekt naar wifi. Ook gaat hij soms naar 4g om 10 seconden later weer naar de wifi te gaan. Soms 4 blokjes, soms 2 blokjes ontvangst op de telefoon, terwijl ik de telefoon niet verplaats… Als er inderdaad iets geks is met het wifi-netwerk, kan het kloppen dat ook de speakers geen stabiele verbinding kunnen maken natuurlijk...

Ik bel vanavond met KPN-helpdesk, kijken of die iets kunnen zien.


Dat klinkt alsof het Wifi netwerk de verbinding op meerdere apparaten niet vast wil houden inderdaad. Is het gisteren nog gelukt om contact te hebben? Wat kwam er uit?

Als het nog niet gelukt is kan je de Wifi Manager op onze site ook proberen, die helpt om het Wifi netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen.