Skip to main content

Ik heb een Denver PFF-1017 fotolijst. En kan sinds kort geen verbinding meer maken met WIFI. Nu heb ik iets gelezen over IPv4 en IPv6. In ieder geval dat de fotolijst IPv6 niet ondersteunt. Zie hieronder.

Pv4 or IPv6?
There are two different kinds of IP addresses in modern networks: IPv4 and IPv6.
The frame does not support IPv6. It only works with an IPv4 address.
Dual stack (mix of IPv6 and IPv4) usually works, but you can try to disable IPv6 entirely to see if that solves the problem.

Wat zijn de gevolgen als ik IPv6 uitschakel? Want dat zou volgens KPN een mogelijklheid zijn.

Beste @Arbo, welkom! Welke Experia Box heb jij? Je kunt IPv6 uitschakelen door in te loggen op de Experia Box. Ga naar https://192.168.2.254 en log in.  Hierna navigeer je naar ‘Instellingen (V10)’ of 'Netwerk(V9)’ bovenin en klik vervolgens links op ‘IPv6’. Zet de optie daar ‘Uit’ en kies ‘Toepassen’. Dat heeft verder geen zwaarwegende gevolgen.


Dank voor jullie reactie. Helaas heeft dat nog niet tot resultaat geleid.


Dat klopt dat dat geen resultaat heeft gehad. IPv6 zal ook niet de oorzaak zijn geweest want naast IPv6 is IPv4 altijd actief en zal die fotolijst dus ook altijd een IPv4 adres kunnen krijgen.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Het je daarnaast ook nog "super"WiFi's of experia WiFi's?


Experia Box v9. Geen “super” WIFI’s


Ik zie in de handleiding het volgende: Set which Wi-Fi the frame should be connected to. If you are connecting to a network with a captive portal a web browser icon should appear in top right corner of the screen. Use this to open a browser where you can enter credentials to access the network

Is dit ook wat er bij jou gebeurt? Kan je wel de gegevens van de wifi invullen? Ik heb anders ook niet meteen een idee, ben ik bang..


Beste Marcia,

Dank voor het meedenken. Maar het is inmiddels opgelost. Mijn zoon heeft in het menu van de Experia Box iets aangepast. Het had te maken met het ingestelde wachtwoord. Maar ik ben te veel leek om uit te leggen wat precies.

Bedankt nogmaals.


Fijn dat het nu opgelost is in ieder geval 🙂.


Ik ben wel benieuwd naar de oplossing want ik heb hetzelfde probleem.

Los 2,4 GHz netwerk en IPv6 uitzetten hebben allebei geen effect gehad. Verder kan ik geen mogelijke oplossingen vinden.