Skip to main content

Ik heb een IP-camera Denver SHO-110 die ik in mijn Fritzbox7590 in een 2.4 Ghz kanaal wil koppelen. Weet iemand of deze Denver hier aan gekoppeld kan worden in de Wi-Fi stand? Nu heb ik m met UTP kabel gekoppeld aan de modem, maar draadloos zou stukken makkelijker zijn. Tevens heb ik een Synology met de app DS cam, zou dit ook een toevoeging kunnen zijn om die Denver erin te kunnen zetten? Reacties zijn van harte welkom. 

PS! Heel veel verstand om in netwerk(en) te zetten heb ik niet, maar wel wil ik dit leren.

Wat betreft de eerste vraag: Ja, dat moet lukken lijkt me. 

Dan hoop ik dat er mensen zijn die mij vervolgstappen kunnen formuleren. Zou ik heel dankbaar voor zijn 😉

Wat betreft de eerste vraag: Ja, dat moet lukken lijkt me. 


Hoi @Frank.1969, ik heb zelf geen ervaring met die apparatuur dus ik weet niet in hoeverre ik je daarbij kan helpen. Misschien dat ik je wel een beetje op weg kan helpen.

Hoe de IP-camera via Wifi verbonden kan worden kan je het beste bekijken in de handleiding daarvan. Als de camera alleen met 5 GHz probeert te verbinden kan je dat in de interface van de FRITZ!Box uitzetten zodat die alleen op 2.4 GHz uitzend, of je stelt het gastennetwerk van de FRITZ!Box in op 2.4 GHz only en verbind de camera's daarmee.

 

 

Zo te zien had je reactie van Nick in je eerste bericht opgenomen om er op te reageren. Het is beter om onder je bericht te reageren, van zo'n bewerking van je bericht krijgt niemand een bericht, niemand ziet dat tot het topic geopend wordt. Als je een reactie plaatst is het wel te zien en dan heb je ook een gesprek waarin mensen met je mee kunnen denken.


Hallo Jasper, zie nu pas je reactie. Reageer nu dus gewoon onder de topic 😉

Hoe kan ik het beste onder mijn gastennetwerk komen en daar dus op 2.4 GHz de WiFi camera instellen.  Heb meerdere keren op mijn eigen WiFi netwerk geprobeerd, maar het wil maar niet lukken helaas 🤔

Zoveel ervaring heb ik helaas niet. Hoop dat iemand dit ook leest om dit stap voor stap te beschrijven.

 


Geen noodzaak om 5ghz uit te zetten, gewoon bij wifi/ wifi kanaal de 2.4 ghz en 5ghz beide activeren. Ook geen reden voor een gastnetwerk, tenzij je deze chinees niet op je normale lan wilt.

 

 

Denver eerst even resetten en met de Denver app inrichtten volgens de manual.

Synology support deze Denvers niet. Er is een kleine mogelijkheid dat ie het doet via:

https://kb.synology.com/nl-nl/Surveillance/tutorial/How_to_make_an_attempt_to_install_an_unsupported_IP_camera_in_Surveillance_Station