Skip to main content
Beantwoord

Derde DVS650 adapter wil niet verbinden met andere adapters

• 7 maart 2025
  • 8 reacties
  • 55 keer bekeken

Goedendag,

Op ons netwerk gebruiken wij al jaren lang een duo set van de nieuwe DVS650, ze werken prima. 

Nu hebben we deze week een triple set overgekocht van onze buren, dit met het idee dat hierdoor we onze superwifi in de tuin kunnen aansluiten en de tv in de woonkamer. (Dit vanwege de garage en achter muren te dik zijn voor wifi signalen en de superwifi bij het achterraam plaatsten ook geen effect heeft. Dit idee van de DVS gebruiken naar de tuin met superwifi heeft gewerkt met de oude duo set.)

Echter krijg ik het nu niet voor elkaar om ze alle 3 met elkaar te laten verbinden (2de lampje, huisje brand niet, alleen de power en met kabel erin de derde ook maar op 1 van de 3 wilt het huisje nooit branden ook niet na meerdere keren proberen te resetten. Ik heb gelezen dat het gebruik van DVS niet meer helemaal van deze tijd is maar dit zou naar mijn idee gewoon moeten werken.

Alvast bedankt iedereen voor de suggesties en hulp!

Lars

Beste antwoord door joey92

je moet de bestaande set gewoon aangesloten hebben zoals ze waren. van die derde heb je de beveiligings code nodig die achterop sta. deze vul je in bij de devolo cockpit, meest linkse knopje onderin, toevoegen. hier vul je die beveiligings code in. daarna doe je deze 3e module pas in een willekeurig stopcontact. daarna zou die bij de bestaande 2 tevoorschijn moeten komen.

Bekijk origineel

8 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 358 reacties
  • 7 maart 2025

het makkelijkste is om hiervoor de Devolo Cockpit te gebruik om de 3e module handmatig toe te voegen aan de bestaande duo set.

https://www.devolo.nl/devolo-cockpit

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 7 maart 2025

Bedankt voor je suggestie. Ik had echter al wel dingen geprobeerd met Devolo Cockpit. 

Ik heb nu de 2 werkende weer in het stopcontact gedaan, deze werken en zijn te bekijken via de cockpit, het enige wat mij nu niet lukt in het bekijken van de derde, dit lukte wel toen ik ze 1 voor 1 in mijn laptop plugde met een ethernet dongle. Hoe zou je daarnaast het instellen van de 3e zodat die de andere 2 joined?

• 3270 reacties
  • 7 maart 2025

Zijn ze alle drie precies hetzelfde? Heb je die van de buren al gereset? 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 7 maart 2025
Marlon92 schreef:

Zijn ze alle drie precies hetzelfde? Heb je die van de buren al gereset? 

Ja alle 5 punten zijn de witte DVS 650. Daarnaast zijn de 2 werkende (van de vorige foto) van de triple set, het is mij nu wel gelukt om de derde te zien in devolo cockpit, echter zou ik niet weten hoe ik de derde join. Ik heb namelijk ze alle 3 al meerdere keren gereset via de knop op de DVS en allemaal eenmaal 1 voor 1 via de cockpit door verbonden met een kabel direct in mijn laptop (deze setup gebruik ik ook nu voor de derde). 

Met dat pijltje link onder kan ik wisselen tussen de view van de werkende 2 (vorige post) en de losse derde die is verbonden aan mijn laptop.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 7 maart 2025

Beste ​@larsnijhuis zie onderstaande link voor aan vullende info:

en

Zelf heb ik een  DVS1200 set en ook een derde willen koppelen, je moet een toets op de DVS indrukken en ingedrukt houden totdat het lampje van kleur verschiet.

Mijn ervaring is dat je dat een beetje op gevoel moet doen, druk je de toets te lang of te kort in krijg je geen verbinding, maar op een gegeven moment pakt het systeem.

Verder is het aan te raden niet meer dan 3 DVS’en aan elkaar te koppelen voor een goede verbindingskwaliteit en de overige 2 als reserve aan te houden voor het geval er 1 defect raakt.

Succes.

P.S.

het gemakkelijkste voor jou lijkt me dat setje van 3 van de buren in te zetten, want die zijn al aan elkaar gekoppeld en jouw set van 2 als reserve aan te houden.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 7 maart 2025

Bedankt ​@JanD voor de informatie, echter krijg ik het maar niet voor elkaar om die derde goed te resetten. Deze derde hoort bij de andere 2 die nu werkend zijn (dat was 1 set), ik heb ze deze week alleen nog nooit alle 3 verbonden gezien met het middelste lampje. Als ik ze alle 3 probeer te resetten zijn het steeds dezelfde 2 adapters die elkaar opzoeken, zou je mij willen uitleggen hoe jij meer dan 2 met elkaar kan koppelen want mij lukt het maar niet

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 358 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

je moet de bestaande set gewoon aangesloten hebben zoals ze waren. van die derde heb je de beveiligings code nodig die achterop sta. deze vul je in bij de devolo cockpit, meest linkse knopje onderin, toevoegen. hier vul je die beveiligings code in. daarna doe je deze 3e module pas in een willekeurig stopcontact. daarna zou die bij de bestaande 2 tevoorschijn moeten komen.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 7 maart 2025

​@joey92 Je bent geweldig, het werkt perfect. Wat ik heb gedaan: Op mijn PC die met ethernet is aangesloten op het thuisnetwerk devolo cockpit geopend, daarna kreeg ik de 2 die al verbonden waren direct te zien, hierin bij add het nummer van de derde ingevuld. Daarna de derde in het stop contact gedaan en het werkt direct! Top.

Reageer