Skip to main content

geachte lezer ,

ik heb een deurbel die werkt op 2.4 ghz.

mijn router gaat op 5 ghz is het mogelijk twee frequenties er op zetten, en hoe moet dat 

zodat ik dat ook kan doen.

gr. Jos

Hallo @kennet 

 

Je schrijft niet welke KPN router je hebt, maar als je een V10 zonder extra WiFi punten hebt kan je de 2.4GHz een andere naam geven en daar de deurbel mee verbinden:

 

Als je een andere KPN router hebt of een V10 met WiFi punten dan kan je een Extra WiFi netwerk instellen voor alleen 2.4GHz en de deurbel met de Extra WiFi verbinden:

 


Hi @kennet,

Ik zie dat Gesp je al helemaal op weg heeft geholpen en hoop dat het je inmiddels gelukt is om je bel te verbinden!


Sorry maar jullie hebben echt met een digibeet te maken.

De router die ik heb is Experiabox v 10 a.

Daar ik heb geprobeerd in de router te komen via het ww dat achter op de router staat herkent hij niet.

Daar ik voorzichtig ben durf ik hem niet te resetten..

Wie kan mij daar mee helpen en stap voor stap uitleggen aub.

Gr. Jos.


Hallo Jos,

 

Bij een V10A staat het admin wachtwoord op een sticker achter het uitschuifbare kaartje waarop de WiFi gegevens staan.

Als dat wachtwoord niet werkt kan je het modem resetten (zie stap 2), als je verder nooit wat ingesteld hebt in het modem dan kan je dat zonder problemen doen, de WiFi gegevens worden weer vanaf een KPN server teruggezet in je modem mocht je die wel ooit gewijzigd hebben.

 

Een extra WiFi netwerk instellen voor de V10A staat hier beschreven:

De afbeelding in dat artikel is blijkbaar verdwenen, ik heb de hele uitleg inclusief afbeelding (die ik ergens anders nog kon vinden) maar even hieronder geplaatst zodat het wat makkelijker te volgen is:

 

Hoe stel ik Extra Wifi in?

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en je wachtwoord. Deze staan op de sticker achterop de V10A.
  3. Klik in het linkermenu op WLAN.
  4. Klik in de bovenrij op Extra Wi-Fi.
  5. Je komt op deze pagina:

Extra Wifi

In het blauwe blok zet je de Extra Wifi aan door het schuifje/de schuifjes op ON te zetten. 

Je kunt los van elkaar de 2,4Ghz en 5Ghz frequenties aan/uit hebben staan en instellen.

 

Netwerknaam (SSID) instellen

In het rode blok vind je de netwerknaam (SSID). Dit is standaard je normale wifinaam gevolgd door ExtraWiFi2G of _ExtraWiFi5G. Je kunt dit aanpassen. Geef je beide frequenties dezelfde naam, dan zullen deze een meshnetwerk vormen met elkaar. Als je dat doet, dan kun je ook onderaan het schuifje WiFi steering op ON zetten.

 

Wifi wachtwoord

In het groene blok vind je de beveiliging. Het type is gelijk aan die van de reguliere wifi. Dus die kun je hier niet apart instellen. Het wachtwoord is ingevuld met een standaardwaarde. Deze kun je zelf aanpassen. Dit raden we ook aan. Met de Show optie achter het invulveld kun je (tijdelijk) zichtbaar maken wat je invult.

Als je hier wijzigingen doet, bevestig dit met de groen knop Save Settings.


Dankjewel voor jullie hulp . 

Nu kan ik morgen weer verder en als het goed is doet hij dan werken op 2.4 ghz 

anders heb ik alweer iets verkeerd gedaan.

Dat met resetten ging goed en dat deed ook het ww. pakken en vroeg voor een nieuw.

Heb ik gedaan en kwam in het door u gegeven voorbeeld. Gr. Jos.


Dank voor je mooie uitleg @GeSp!

Mocht je morgen toch nog ergens tegenaanlopen, laat het dan vooral weer weten @kennet zodat we je verder kunnen helpen 🙂