Skip to main content

 

Goedemiddag

Ik heb het zelfde probleem als Lianne 1989, sinds het aansluiten van de super wifi punten. Heb bovenstaande suggesties al meerdere malen doorlopen maar blijft aangeven dat het netwerk: opzoeken DHCP mislukt. Het heeft duidelijk te maken met de super wifi punten op de experiabox V9 is sindsdien het lampje wirelles uit.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Sowieso wordt wifi van de v9 uitgezet zodra je de super wifi’s aansluit. Ik zou helemaal opnieuw beginnen als ik jou was. Ontkoppel de super wifi’s en geef het modem een harde reset en koppel dan de super wifi’s weer aan. Laat even weten hoe dat afloopt.


Beste Joep 1965

Ik heb je advies opgevolgd maar zonder resultaat. Een Chromebook is altijd draadloos. Blijkbaar komt het door wat je aangeeft, dat de Wifi van de V9 wordt uitgezet, daar zit je dan met je Chromebook, de rest computer,laptop, TV werken prima op de super wifi punten. Als ik de vraag stel via de chat dan wordt ik door de medewerker weggedrukt als hij de vraag heeft gelezen? Mocht je nog een suggestie hebben dan hoor ik dat graag.

Groet


Hoi @Quassim , welkom hier. 

Dus sinds je de Super WiFi hebt geïnstalleerd werkt de WiFi niet meer. Je krijgt nu de foutmelding. De Chromebook ondersteund wel de 5Ghz toch? Die heeft de V9 namelijk niet, maar de Super WiFi wel. En heb je het netwerk van de Super WiFi al eens helemaal vergeten? En dus opnieuw het netwerk zoeken en verifiëren met het wachtwoord. Helpt dat?


Beste Bart_Z

De Wifi werkt wel, maar via de Super wifi punten, die hebben de wifi van de V9 overgenomen. Het lampje wirrelles brandt op de V9 niet meer. Mijn TV, laptop en computer werken prima, Ik ga er niet van uit dat het chromebook  5Ghz  ondersteunt daar het een refurbisched chromebook is , maar het functioneerde prima op de Experiabox V9. Ik heb de superpunten aangeschaft omdat volgens de testen ik op een bereik van 4,1 zat in de kamer gescheiden door een dikke betonwand en in aanmerking kwam voor gratis bedraadde wifi versterkers, twv 99€ echter dan moest ik bijna 20 meter zwart draad trekken over een witte gietvloer. Vreemd dat je als vaste klant van 40 jaar dan volle pond moet betalen voor super wifi punten met dit als gevolg, maar dit terzijde. Het chromebook werd het meest gebruikt, je klapt het open en verbinding. (weerbericht,checken emails, tv gids etc ) Ik zal toch KPN hier over moeten bellen,want dit is niks. Als ik dan de Super wifi weer aansluit, nemen deze het over van de V9 en weg verbinding.

Misschien heb je nog een andere suggestie, bedankt voor het meedenken.

Groet


Dat bedoelde ik ook. Ik zie dat ik het stukje over het overnemen van de WiFi heb weggelaten. Ik had het dan in mijn hoofd denk ik. Excuses. Super WiFi neemt de WiFi over. Toch zou het moeten blijven werken zou je zeggen. Heb je al gebeld? En heb je al gerprobeerd het netwerk op de Chromebook te vergeten en jouw WiFi via de Super WiFi punten opnieuw in te stellen? Heb je dan weer verbinding of krijg je dan nog steeds de melding?


Ja ik heb me al diverse malen opnieuw aangemeld, met SSID en wpa. hij blijft zelfde melding geven. Nu is 1 superwifipunt nog verbonden(bedraad) met de experiabox, dit zou ook draadloos kunnen. Als ik deze ontkoppel functioneren beide super wifi niet meer. Dus dat moet ik nog uitvinden.


Nee, het eerste punt moet via de kabel verbonden blijven. Als je die eruit trekt, dan klapt de WiFi via de Super WiFi punten eruit inderdaad. 

Ik ben nog even verder gaan zoeken via Google. Ik ben erachter gekomen dat er veel meer problemen zijn met de DHCP op een Chromebook wanneer er een acces point aangesloten wordt. Bijvoorbeeld deze. Dit lijkt wel te omzeilen, ik weet echter niet hoe en het is volgens mij ook niet met een druk op de knop. Misschien kun je het ergens op het Google Forum vinden. Ik durf het niet te zeggen, of bij Tweakers.


Het is opgelost, ik schaam me, maar plaats toch deze reactie omdat dat iedereen kan overkomen. ik heb al jullie adviezen opgevolgd of bekeken en daardoor veel uit kunnen sluiten. Ik heb het chromebook nu 6 maanden en klapte het iedere dag open en hup direct verbinding, bv voor buienradar. Na installatie van de superwifipunten kreeg ik de melding DHCP mislukt. Ik had het chromebook nog nooit uitgezet en opnieuw opgestart en ingelogd. Dat heb ik nu gedaan en hup binnen 1 sec verbinding.

Dus alles opnieuw gereset en opgestart behalve het chromebook, dat moet je dus ook opnieuw opstarten.

Bedankt voor het meedenken.


Dat is natuurlijk ook een optie. Het is inderdaad wel belangrijk om alles eens opnieuw op te starten. De oorzaak is in ieder geval gevonden en opgelost. :)


Ja je staat er alleen niet bij stil als je nog nooit je chromebook hebt hoeven opstarten(buiten de eerste keer natuurlijk)., echter Ik schreef de vorige reactie direct nadat ik verbinding had gekregen, nu blijkt dat ik iedere keer opnieuw moet inloggen, dus er is verbinding mogelijk maar het is er niet comfortabeler op geworden. Dat moet anders kunnen want dat is het comfort van een chromebook. Openklappen en verbinding.


Ja, dat lijkt mij ook, ik zou alleen niet weten hoe. Hopelijk kan iemand anders je daar het antwoord op geven.