Skip to main content

De DHCP server in mijn v10A is … bagger. Ik kan er geen beter woord voor vinden. Apparaten worden niet goed herkend (“name unavailable”), worden soms meermalen onder connected devices geplaatst met verschillend IP adres, soms worden ze gebundeld. En DHCP leases werken niet. Ik heb zelfs een systeem wat onder IP adres x.x.x.170 bereikbaar is (conform lease) volgens de niet-zo-fijne V10a is het IP adres óók x.x.x.151. Wat niet zo is.
Een reboot van het hele router biedt soms verbetering, soms niet, en soms een beetje.

Ik heb géén trek in allerlei troubleshooting, een DHCP server moet gewoon marcheren. En ik zie veel te veel problemen met de V10a. Als ik het ITIL proces er bij mag halen wordt alles zo te zien als incident opgepakt en kan mij echt niet voorstellen, gezien de hoeveelheid vragen erover, dat er geen structureel issue met de V10a is. 
Kan er iets gedaan worden aan mijn niet marcherende DHCP server, en dan met name het feit dat DHCP leases gewoonweg niet werken omdat er vrolijk willekeurige adressen uitgedeeld blijven worden door de DHCP server?
 

Hoi @theritz, welkom op het forum!
Zoals je het beschrijft heb ik niet als specifiek bekend issue. Ik begrijp dat je geen zin hebt om een analyse te doen, dan wordt het lastig je echt te helpen. Voor mij maar ook voor de community.
Mocht je er toch graag samen even naar willen kijken zou ik graag weten hoe je je netwerk ingericht hebt en kun je je gegevens invullen in je profiel.