Skip to main content

Op mijn BOX 12 loopt de DHCP pool, volgens de standaard instelling, van 192.168.2.1 tot 192.168.2.200. Toch krijgt mijn Hue bridge een IP adres van 192.168.229. 

Hoe kan dat.

 

Is die bekabeld aangesloten? Rechtstreeks op de KPN Box zonder iets er tussen?


Yes


En even voor de duidelijkheid: de Hue heeft ip 192.168.2.229?

Ik denk dat die dat dan zelf neemt ofzo.


Is dat IP adres soms hard op.de Hue bridge zelf ingesteld?

Zie je op de V12 de Hue bridge tussen de DHCP cliënts staan?

Kan je screenshots plaatsen?


Nee, het IP adres is niet hard op de Hue ingesteld.

Tevens is de Hue niet op het overzicht van van DHCP cliënts te zien, sterker nog op geen enkel overzicht.

Middels de app Fing kan ik het IP adres achterhalen.

De Hue bridge werkt overigens probleemloos.


Middels de app Fing kan ik het IP adres achterhalen.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de netwerkinstellingen op die Hue bridge.


Heb als laatste poging de SuperWifi punten uitgeschakeld en het modem gereset .

Alle problemen zijn opgelost.

Vervolgens de SuperWifi punten aangesloten en het is weer mis. Mijn GSM, Samsung S10E, zie ik helemaal niet meer. Enkele Wifi apparaten o.a. Chromecast staan in de kolom Ethernet. Kortom een zooitje.

Is het bekend of de SuperWifi punten problemen kunnen veroorzaken.

 


Heb als laatste poging de SuperWifi punten uitgeschakeld en het modem gereset .

Alle problemen zijn opgelost.

Vervolgens de SuperWifi punten aangesloten en het is weer mis. Mijn GSM, Samsung S10E, zie ik helemaal niet meer. Enkele Wifi apparaten o.a. Chromecast staan in de kolom Ethernet. Kortom een zooitje.

Is het bekend of de SuperWifi punten problemen kunnen veroorzaken.

 

Die V12 en superwifi,s vormen nog niet 1 mesh netwerk zoals dit recent wel is uitgerold voor de v10A type. Maw die V12 wifi en de superwifi kunnen onafhankelijk van elkaar met wifi instellingen bezig zijn. Aangezien ik lees dat de V12 is gereset en de superwifi,s daar mogelijk niet in meegegaan zijn kan het zijn dat er nu verschillende wifi netwerken actief zijn.

En is dan zaak om de superwifi,s even per stuk te resetten middels het resetgaatje aan de achterzijde. Ingedrukt houden totdat deze van kleur verschiet. Deze komt dan paars terug dat betekent dat deze echt gereset is. Dan via ethernet kabel aansluiten op de V12. Zelfde voor evt extra superwifi,s doen.


Heb de superwifi's gereset. Het blijkt nu dat WiFi apparaten die gekoppeld zijn aan een Superwifi in de kolom Ethernet worden weergegeven. Zodra een apparaat, bijv mijn mobiel, verbinding heeft met het modem en niet met een Superwifi, dan wordt het desbetreffende apparaat in de kolom WiFi weergegeven. 

Klopt dat?


Heb de superwifi's gereset. Het blijkt nu dat WiFi apparaten die gekoppeld zijn aan een Superwifi in de kolom Ethernet worden weergegeven. Zodra een apparaat, bijv mijn mobiel, verbinding heeft met het modem en niet met een Superwifi, dan wordt het desbetreffende apparaat in de kolom WiFi weergegeven. 

Klopt dat?

Dat is wel logisch immers de eerste "super"WiFi is met een netwerkkabel aangesloten en daarmee zijn, voor de Experia Box, alle op de "super"WiFi's aangesloten apparaten ook via een netwerkkabel aangesloten.