Hoi
Ik wil DHCP adres veranderen (LAN IP adres) naar bijvoorbeeld 192.135.x.x.
Dit moet ik doen omdat ik anders mijn NAS niet kan benaderen via een andere KPN netwerken. Omdat deze dan zorgt voor een conflict door het zelfde adres 192.168.x.x
Maar als ik deze aanpas naar bijvoorbeeld 192.135.x.x dan krijg ik thuis de tv ook niet meer aan de praat.
Wat doe ik niet goed ?
Beantwoord
DHCP server experiabox v10 dhcp veranderen
Beste antwoord door wjb
LAN IP ranges moeten altijd binnen één van de onderstaande ranges liggen.
- 10.x.x.x
- 192.168.x.x
- 172.16.x.x - 172.31.x.x
192.135.x.x mag dus niet immers deze range is niet gereserveerd van LAN netwerken en er kunnen dus servers zijn op Internet die IP adressen in die range hebben en die zou je dan dus niet kunnen bereiken.
Kies dus een range uit de bovenstaande opties.
Na het instellen van een andere IP range zal je de TV ontvangers even uit en weer aan moeten zetten.
Let overigens op dat je de primaire DNS ook aanpast.
Bekijk origineel- 10.x.x.x
- 192.168.x.x
- 172.16.x.x - 172.31.x.x
192.135.x.x mag dus niet immers deze range is niet gereserveerd van LAN netwerken en er kunnen dus servers zijn op Internet die IP adressen in die range hebben en die zou je dan dus niet kunnen bereiken.
Kies dus een range uit de bovenstaande opties.
Na het instellen van een andere IP range zal je de TV ontvangers even uit en weer aan moeten zetten.
Let overigens op dat je de primaire DNS ook aanpast.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.