Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10 en 3x Superwifi 2.

Op de Experiabox is Wifi uitgeschakeld.

 

Het probleem na inloggen op de Experiabox is als volgt:

Op het Home tabblad dimd het scherm na klikken op Meer onder LAN instellingen en gebeurt er vervolgens niets.

Op het tabblad Status - Geavanceerd - LAN krijg ik na het klikken op LAN client status de melding “De server is momenteel niet beschikbaar ...”

Op het tabblad Status - Geavanceerd - DHCP staat eveneens de bovenstaande melding en de lijst onder DHCP toegewezen adres is leeg.

Deze situatie is al een paar maanden zo maar alles lijkt gewoon te functioneren. 

Ik ben er gisteren toch maar even ingedoken en heb het volgende gedaan:

Experiabox opnieuw opstarten was geen oplossing.

Experiabox terugzetten naar fabrieksinstellingen was de oplossing (maar lees verder).

Na het opnieuw opstarten van de Superwifi’s kwam het probleem weer terug.

Het opnieuw opstarten van de Experiabox loste het probleem op (maar lees verder).

Dit was echter tijdelijk want het probleem is vandaag weer terug.

In de Thuis app op mijn iPhone kan ik de Superwifis zien, de verbonden apparaten per Superwifi en de daarbij behorende ip-adressen. Ik kan ze dus niet zien op de Experiabox V10.

Wat is hier aan de hand en hoe los ik dit probleem op.

@CvdBurg Nee, ook de nieuw Experiabox v10 vertoont hetzelfde probleem. Ik ben gestopt met het zoeken naar een oplossing. Ik kan het niet vinden. 

Ik heb het vermoeden dat de Superwifi’s 2 er iets mee te maken hebben maar ik kan dat niet hard maken.

Alles lijkt te werken. Totdat mijn Sonos Beam 2 er mee gaat stoppen, waarna ik de Experiabox opnieuw opstart en alles weer goed werkt.

Ik wacht wel op de nieuwe software voor de Experiabox.


@JRS54 Oh balen, het is gewoon een heel vervelend probleem, ik herken het helemaal.

Ik heb echter geen SuperWifi van KPN, maar 3 Ubiquiti access points.  Heb ook al van alles geprobeerd, ook DHCP door mijn Synology NAS te laten doen, maar na enige tijd toch weer dubbele ip-adressen, en dan stopt de Experiabox ermee.