Skip to main content
Antwoord

Diverse problemen met mijn box12 na update V12.C.25.06.06

• September 2, 2025
  • 1 reactie
  • 137 keer bekeken

Ik heb op 1 juli een update ontvangen van naar versie V12.C.25.06.06

Na deze update waren plots mijn Wifi versterkers van slag (=lampje rood). Na een herstart van het modem heb ik ze weer succesvol kunnen koppelen (= status groen). Ik zie deze ook terug in de KPN-app. De problemen die ik daarna nog iedere dag ervaar zijn:

• Bijna geen enkel apparaat verbindt nog met de Wifi versterkers, ze proberen allemaal naar -het draadloos netwerk van het modem te koppelen.
  • apparaten die op standby staan, zoals mijn TV krijgen geen internetverbinding (volgens mij wel een IP-adres). Enige oplossing is stroom eraf en dan verbindt die gelijk. 
  • Kan zomaar zijn dat na een tijd het internet wegvalt, merken we als de TV uitvalt.
  • Op de 1e verdieping waar ik al jaren gewoon goed internet hebt, vanwege de wifi versterkers valt de verbinding weg of heb ik geen internet. Hoogstwaarschijnlijk doordat die probeert de verbinden met het modem beneden en niet met de aanwezige wifi versterkers die op 1 meter afstand staan.
  • apparaten zien gewoon het KPN netwerk met volle sterkte, maar kunnen geen verbinding maken.

hoogstwaarschijnlijk lost een herstart weer iets op, maar voor hoe lang? Grootste probleem vindt ik dat de Wifi versterkers wel status groen hebben, maar niks erop verbindt.

iemand nog meer ervaring of tips?|

Kan er een versie terug gezet worden want dit is reden om op te zeggen als er geen oplossing is. Hieronder een screenshot dat al mijn apparaten met het modem verbindt, dus ook apparaten die naast een wifi versterker staan en voor de update dus ook daarmee verbonden en dus stabieler internet hadden.

overigens staat wifi versterker 1, die bedraad gekoppeld is hierboven als een gekoppeld apparaat (wifiExtender-339820). En versterker 2 en 3 staan als los apparaat in mijn netwerk overzicht in de kpn app (SW1-AE5820 en SW1254E62)

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Martin van Cruchten. Niet zo fijn dat na de update van je Box 12 de Wifi versterkers niet helemaal goed gekoppeld lijken te zijn, ook al geven ze een groen lampje.

Dan klinkt het alsof ze wel ‘paired’ zijn maar niet ‘synced’. Dit kun je controleren via de webinterface van je modem als in gaat naar http://192.168.2.254 en dan inlogt. Daar kun je ook zien welke firmwareversie je SuperWifi punten hebben. Als goed is zou dit versie SW1.C.25.07.02 moeten zijn. 

Om dit probleem te verhelpen. raad ik je aan om een schone installatie te doen van de SuperWifi punten en je Experia Box. Dat is wel even een klusje, maar geeft wel de beste resultaten. Dan worden ook de SuperWifi punten meegetrokken naar de laatste versie als dat nog niet het geval is. Als je hieronder klikt op de link dan zie je hoe je zo'n schone installatie doet. 

Helaas kun je niet meer terug naar een eerdere versie. We proberen alle problemen die optreden op te vangen met (toekomstige) updates. 

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Hoi ​@Martin van Cruchten. Niet zo fijn dat na de update van je Box 12 de Wifi versterkers niet helemaal goed gekoppeld lijken te zijn, ook al geven ze een groen lampje.

Dan klinkt het alsof ze wel ‘paired’ zijn maar niet ‘synced’. Dit kun je controleren via de webinterface van je modem als in gaat naar http://192.168.2.254 en dan inlogt. Daar kun je ook zien welke firmwareversie je SuperWifi punten hebben. Als goed is zou dit versie SW1.C.25.07.02 moeten zijn. 

Om dit probleem te verhelpen. raad ik je aan om een schone installatie te doen van de SuperWifi punten en je Experia Box. Dat is wel even een klusje, maar geeft wel de beste resultaten. Dan worden ook de SuperWifi punten meegetrokken naar de laatste versie als dat nog niet het geval is. Als je hieronder klikt op de link dan zie je hoe je zo'n schone installatie doet. 

Helaas kun je niet meer terug naar een eerdere versie. We proberen alle problemen die optreden op te vangen met (toekomstige) updates.