Skip to main content
Ik ga binnenkort verhuizen en waarschijnlijk heb ik op mijn kamer voor TV, audio, NAS en PC (4 kabels dus) geen ethernet verbinding. En het is ook niet mogelijk dit snel te bekabelen. Ik denk dus aan de oplossing van dLan. Daarover heb ik de volgende vragen:

1 Is het mogelijk dat dLan niet met een eigen netwerknaam wordt geïnstalleerd, maar gewoon onder de naam van het het "hoofdnetwerk" van KPM modem zelf ?

2 Kan ik op de vier adapters dan per adapter een ethernetkabel aansluiten naar zowel een PC, een netwerkspeler, een NAS en een TV ? En kan ik die dan tegelijk gebruiken ?



Nu heb ik vanaf het modem dus vier aparte ethernetkabels naar elk apparaat.
Je moet gewoon een switch achter die dvs zetten. En van daaruit naar al je apparaten.
Een switch is toch ook met een ethernet kabel ? Het probleem is dat mijn vier apparaten verspreid over verschillende kames zitten en ik daar geen ethernet kabel naar toe kan brengen
Ok. In theorie kan het allemaal. Het kost je een kapitaal, maar je zou 4 adapters aan kunnen schaffen. En dan moet er dus ook nog 1 bij de experiabox. Het kan. Maar je moet je wel beseffen dat er maar 1 zo'n adapter tegelijk kan "praten" over het stroomnetwerk. Dus de apparaten moeten allemaal op elkaar wachten als ze tegelijk gebruik willen maken van het netwerk. In de praktijk word het waarschijnlijk 1 groot tranendal. En ik weet niet wat voor een gebouw het is? Studentenhuis? Deel je diezelfde Experiabox met andere mensen? Gaan die ook met adapters aan de gang? Want dat gaat elkaar allemaal nog meer en meer in de weg zitten hé...
Hallo @ruuddebree Ik zie dat Nick je al flink op weg heeft geholpen. Kun je er mee uit de voeten?
Ja. Op zich wel jammer dat dLan niet echt het probleem volledig kan oplossen. Ik heb inmiddels ook al begrepen dat deze toepassing niet wordt aangeraden voor hifi audio streaming. Dus mijn alternatief is toch dat ik ga kijken of aanleg van ethernetkabels kan.

Reageer