Skip to main content

Ik wil mijn DNS Record voor mijn persoonlijke, particuliere website instellen. Waar doe ik dit?

Hallo @michaelvlaar , wat wil je precies bereiken?

Heb je ergens een website draaien en wil je die achter een mooie domeinnaam zetten? Heb je al een domeinnaam? Heb je nog geen website, maar wil je die wel ergens draaien? Heb je thuis een website en wil je dat die van buiten bereikbaar wordt?

Een domeinnaam koop je steeds voor een jaar en moet je vervolgens verlengen. Dat doe je niet rechtstreeks bij SIDN maar bij een tussenpersoon. Die tussenpersoon biedt dan ook DNS aan waar je DNS-records kan instellen. Niet elke tussenpersoon doet dat op die manier, het kan ook zijn dat ze hosting aanbieden en daar meteen de gekochte domeinnaam aan koppelen.

Er zijn legio hostingpartijen die dit voor je kunnen regelen, KPN zal er ook een van zijn maar iets meer achtergrondinformatie zou handig zijn om je verder te helpen.


Hallo @michaelvlaar , wat wil je precies bereiken?

Heb je ergens een website draaien en wil je die achter een mooie domeinnaam zetten? Heb je al een domeinnaam? Heb je nog geen website, maar wil je die wel ergens draaien? Heb je thuis een website en wil je dat die van buiten bereikbaar wordt?

Een domeinnaam koop je steeds voor een jaar en moet je vervolgens verlengen. Dat doe je niet rechtstreeks bij SIDN maar bij een tussenpersoon. Die tussenpersoon biedt dan ook DNS aan waar je DNS-records kan instellen. Niet elke tussenpersoon doet dat op die manier, het kan ook zijn dat ze hosting aanbieden en daar meteen de gekochte domeinnaam aan koppelen.

Er zijn legio hostingpartijen die dit voor je kunnen regelen, KPN zal er ook een van zijn maar iets meer achtergrondinformatie zou handig zijn om je verder te helpen.


Hey @XS4-Arjan,

dank voor je reactie. Ik heb momenteel een website openstaan. Ik heb een domeinnaam op Squarespace aangeschaft, en ik deploy deze via Vercel. Dit lijkt allemaal te werken, op één ding na. Ik krijg namelijk de volgende melding van Vercel:

Invalid configuration
Set the following record on your DNS provider to continue:
Type: A
Name: @
Value: 76.76.21.21 

Dit probeer ik te doen om de foutmelding op te lossen. Echter kan ik de locatie niet vinden om dit te doen. Alle forumposts met dit onderwerp zijn verjaard, en de website van KPN zelf heeft een paginalink die stuk is. Hopelijk kun je me verder helpen! Alvast bedankt.


Je hebt je domein bij Squarespace gekocht, dus daar moet je dan ook de DNS verwijzing maken (Squarespace is dus je DNS provider):

https://support.squarespace.com/hc/en-us/articles/205812348-Accessing-your-Squarespace-managed-domain-s-DNS-settings

KPN is niet je DNS provider.