Skip to main content
Krijg maar geen dolby atmos ondersteuning op mijn ontvanger terwijl ik dit wel krijg via mijn x box . Hoe kan dat

Graar hoor ik hier iets van



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ga geen TV ontvanger kopen via Marktplaats.

Als je hem aansluit dan zal hij geregistreerd worden op jouw abonnement en betaal je alsnog €5,- per maand extra.

Zodra een TV ontvanger één keer gebruikt is kan die ook niet meer op een ander abonnement geplaatst worden.


Ik denk dat ik toch voor een Nvidia Shield ga. Naast Netflix heeft de Shield meerdere opties, en de software ondersteuning (updates) schijnt ook goed geregeld te zijn.


wjb: Je kunt het Dolby Atmos geluid via de HDMI-ARC aansluiting naar je receiver door laten lopen.

Dat is ook de aanbevolen route. Hoewel mijn Digitenne wel via HDMI via de versterker loopt. Maar dat is om praktische redenen en een Digitenne ontvanger heeft ook geen HDCP 2.2. (als de Digitenne i.d. woonkamer staat, 'standaard’ is die bij de tv in de slaapkamer)

M’n Bluraydisc speler heeft 2 uitgangen:
HDMI audio
en
HDMI video (audio optioneel) met HDCP 2.2

Je huidige tv hoeft ook niet op de schroothoop. Maar daar een gezin in schuldsanering bv gelukkig mee.


iTV ontvangers zijn eigendom van KPN, je kunt ze niet kopen.
Wat wjb aangeeft klopt. Als je de nieuwe tv-ontvanger registreert, dan ga je 5,- p/mnd betalen. 


Ik ben na het werk even langs de Mediamarkt gereden, en daar de Nvidia Shield TV PRO op de kop getikt.

Het installeren gaat makkelijk zodra je door hebt hoe het werkt. En de Denon geeft netjes "ATMOS" aan in het display bij het kijken van Netflix content met Atmos.

Pathé Thuis heb ik ook weer geïnstalleerd (werkte op mijn LG Blu Ray speler ook al heel lang niet meer) en er staan nog talloze extra app's in de store.


Reageer