Skip to main content

Na de modem Experia V10 update kon ik port forwarding e.d. opnieuw in stellen. Via mijn publieke domain naam kan ik mij NAS bereiken. Van interne apparaten moet de DNS call door het interne IP adres worden vervangen. Ik mis de domain naam “xxx.com - 192.168.2.xxx”naar het interne IP adress  mapping omdat nu het externe IP adres terug komt. De HOSTS functionaliteit m.a.w. 

Hoe stel ik dat in ?

Dat kan je niet instellen. Ik begrijp dat jij een eigen domeinnaam hebt? Geregistreerd bij bijvoorbeeld mijndomein.nl ofzo?

Ik mis de domain naam “xxx.com - 192.168.2.xxx”

Dit werkt niet meer. Dat word geblokkeerd. Is een beveiligingsmaatregel. Ik weet de naam ervan niet meer. Maar er zijn meer providers die dit tegenwoordig in hun modem/router blokkeren. 

Dat heeft gewerkt tot de update dat kan ik bevestigen.

Home vervangen voor je domeinnaam.

En in je dns je ip van je modem plaatsen met de naam van je machine.

Werkt inderdaad niet meer

Precies. 

Ik begrijp die beveiligings maatregel niet. Extern werkt alles maar via lokaal Wifi niet. Wat is de reden ?

Nu moet ik op mijn NAS gaan uitzoeken hoe in een interne DNS server opzet voor 2 simpele mappings. xxx.com en www.xxx.com. Heel vervelend. Bovendien moet ik de DHCP verplaatsen naar de NAS om dit af te dwingen. 

Reageer