Skip to main content

Beste,

Ik heb de HMB2260 al een x aantal jaren in gebruikt en deze is via een kwalitatief zeer goede 4K / 8K HDMI kabel aangesloten op mijn nieuwe Yamaha receiver.

Nu is het zo dat als de HMB2260 in stand-by stand staat dat mijn receiver dus 's nachts of op andere tijden uit zijn eigen aan gaat. (Dit gebeurde bij mijn oude Onkyo receiver ook)

Ik heb het vermoeden dat er zo af en toe een signaal (stroompje) wordt gestuurd in de stand-by stand via het HMB2260 kastje naar de receiver waardoor deze aan gaat, ik vind dit zeer vervelend soms kom ik dus in de ochtend in de woonkamer en staat mijn receiver aan!

Het beeld en geluid van de HMB2260 loopt dus via mijn receiver naar mijn 4K televisiescherm.

Als de receiver en televisie aan staan dan zie ik bij het tv kijken ook af en toe boven in mijn scherm een melding van de  input connector HDMI3 verschijnen, ook dan stuurt de HMB2260 een bepaald signaal waardoor dit in beeld komt.

Als ik Netfix kijk via mijn smart TV dan heb ik dat namelijk niet.

Tevens had ik gisteren bij het radio luisteren ( de kanalen 801 en verder ) dat het geluid ineens ging kraken en storen. (net als bij een FM signaal via ether) Kastje was ook heel erg warm toen dit gebeurde.

Ik kon dit oplossen door het kastje te resetten….

Ik ben van mening dat de HMB2260 zijn beste tijd gehad heeft...

 

 

Hallo @nollie74 , in de tv-decoder zit een menu waarin je kunt activeren of een tv-toestell meteen geactiveerd moet worden, dat kun je ook uitvinken, kijk onder menu, instellingen, stand-by.

Misschien heeft het daar mee te maken.

Succes.

 


@JanD dit wist ik niet! Ik heb het aangepast, strond iig aangevinkt, bij deze uitgezet!

Nu afwachten, dank voor je reactie!