Ik ben overgestapt van een “Telfort” abonnement (glas 100 / 100) naar hussel (500 / 500)
voor de overstap had ik een redelijk WiFi bereik. Op zolder en buiten niet altijd stabiel en duidelijk langzamer maar op zich acceptabel
De monteur meldde mij dat mijn experiabox v10a niet goed samenwerkt met Mijn nieuwe abonnement. Hij vindt het nodig mijn modem te vervangen door een oudere (ipv een nieuwere) versie: v10
naast het ongemak alles opnieuw te moeten instellen blijkt de WiFi minder goed, op zolder heb ik geen bereik meer.
Mijn vragen :
is het WiFi bereik van de v10 inderdaad wat minder (ik kan dit niet goed opmaken uit de specificaties en de berichten op het forum)?
had het niet logischer geweest , bij een dergelijke upgrade, een nieuwer ipv een oudermodem te leveren?
welke oplossingen zijn er? Als ik het kpn vraag zullen zij wsl direct hun superwifi willen verkopen. Ik hoor hier wisselende berichten over. De hardware wordt waardeloos bij de overstap naar een ander merk modem of andere provider, het bereik wordt wel beter echter ten koste van behoorlijk wat snelheid en het gebruik van een oude ( verouderde?) techniek maken me terughoudend.
is het bereik van de (verder superieure) fritzzbox beter? Zijn de repeaters van hen beter en moderner?