Skip to main content

Hoe kan ik de Experia Wifi draadloos gebruiken? Ik heb al een KPN Box 12 modem die werkt goed genoeg op de eerste verdieping maar ik heb geen wifi op de tweede verdieping. Er is ook geen ethernet kabel op de tweede verdieping. 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

De experia wifi moet echt aan een kabel. Misschien kan je vanaf het eerste punt een kabel naar boven leggen. Via verwarmingsbuizen bijvoorbeeld. Mits  dus er zijn.


Nee kabel leggen kan helaas hellemal niet. KPN monteur al geweest en kon het niet doen. En KPN heeft als oplossing de Experia wifi gestuurd! Ik ben echt verbaasd waarom ze dit hebben gedaan, al wisten ze dat er geen kabel kon!

Dus zeker dat die Experia wifi zonder kabel en met WPS gaat niet lukken?

Wat is de oplossing zonder meer geld aan KPN moeten betalen?


100% dat ze zonder kabel niet werken. Wellicht kan je de experia wifi op de overloop zetten en heb je dan boven wel bereik. Normaal gesproken zou de super wifi's een oplossing zijn maar die moet je lopen.


Je kan natuurlijk altijd wel een kabel langs de trap naar boven leggen. Netjes in een dun kabelgootje. Dat kan altijd. Maar je moet willen. En u wil kennelijk niet. Nou ja, dan geen WiFi boven.