Skip to main content

Ik heb superwifi geinstalleerd (3 stuks) en heb inderdaad nu een hele snelle wifi verbinding. Alles werkt prima, behalve de printer. Het is een draadloze HPdeskjet 3050A J611. Hij schijnt wel verbinding te hebben met het netwerk maar hakkelt en stottert en er komt geen printje meer fatsoenlijk uit. Soms alleen een lege bladzijde, soms een paar regels en soms helemaal niets. Het lijkt wel of de printer regelmatig de verbinding met het netwerk verliest. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb inmiddels de printer al weer helemaal opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft hetzelfde. 

Ja, dat weet ik. Mijn Canon deed precies hetzelfde dan uw hp. Soms wel printen, soms niet. Soms hielp het om ff de stekker uit het stopcontact te trekken. En als die het al deed, dan ook nog vaak traag printen. 

Ik heb hem gewoon opnieuw aangemeld op het netwerk. En daarbij kreeg ik dan de vraag met welk toegangspunt hij verbinding moest maken. Ik kon beide kiezen. Ik heb het punt gekozen wat het meest dichtbij was. Daarbij was voor mij het probleem opgelost.


Dank voor de reactie, maar als ik de printer opnieuw aanmeld op het netwerk krijg alleen mijn “oude” SSID te zien en niet de SSID van één van de superwifi apparaten. Ik kan dus alleen het oude SSID kiezen. En daarmee hou ik dus dezelfde problemen.

 


Dank voor de reactie, maar als ik de printer opnieuw aanmeld op het netwerk krijg alleen mijn “oude” SSID te zien en niet de SSID van één van de superwifi apparaten. Ik kan dus alleen het oude SSID kiezen. En daarmee hou ik dus dezelfde problemen.

Wat bedoelt u met "oude ssid"? Er is toch maar 1 ssid? De SuperWifi's hebben toch gewoon hetzelfde ssid als dat voorheen uw Experiabox had?

Mijn printer kwam na het selecteren van het ssid met een keuzelijstje van mac-adressen van beschikbare accespoints die dat ssid uitzonden. Bij u is dat niet zo?


Beste @Uijltje123, welkom! Heel onhandig dit! Het moet natuurlijk gewoon goed werken. Heb je Nick zijn laatste bericht nog gelezen en hier iets aan gehad? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 


Beste Nick83 en Marcia. Ik ben bezig geweest om te kijken of ik ook een keuze kan maken voor de accespoints zoals Nick83 dat beschrijft. Tot nu toe heb ik dat niet kunnen vinden. Mijn printer geeft alleen de SSID aan (inderdaad de oude, want de superwifi's hebben inderdaad dezelfde SSID) maar verder geen keuzemogelijkheden voor een mac-adres, helaas. Tenminste: voor zover ik het kan zien en vinden. Ik ben dus nog steeds op zoek ………………..


Ik zie in de handleiding onder andere deze optie. Heb je het op deze manier gedaan? Zou je dat nog eens willen proberen?

 

De instellingen voor het draadloos netwerk wijzigen

Opmerking 1 Dit is alleen mogelijk als u de printersoftware al hebt geïnstalleerd.

Opmerking 2 Deze methode vereist een USB-kabel. Sluit de USB-kabel niet aan totdat u hierom wordt

gevraagd.

De netwerkinstellingen wijzigen

1. Kies in het startmenu van de computer Alle Programma's of Programma's en vervolgens HP.

2. Selecteer HP Deskjet 3050A J611 series

3. Selecteer Printerinstallatie en Softwareselectie.

4. Selecteer Een nieuwe printer aansluiten. Volg de aanwijzingen op het scherm op.


Beste Marcia. Ik had deze stappen al een paar keer doorlopen maar zonder resultaat helaas.

Maar het lijkt erop dat ik het toch voor elkaar heb gekregen. Ik heb op de printer zelf, via het wirelessmenu, een nieuwe netwerkconnectie gestart en vervolgens de WPS-knop op de dichts bijzijnde superwifi ingedrukt. Na ongeveer 1,5 minuut waren zowel de printer als de superwifi geconnect en sindsdien doet de printer het weer. Niet super snel maar ik krijg geen lege of halve bladzijden meer of zelfs helemaal geen respons. Even aankijken of dit zo goed blijft gaan. Dank in ieder geval voor alle suggesties.  


Wat goed om te lezen! Voorzichtig positief dus 🙂. Hopelijk blijft het zo. Anders weet je ons te vinden! 


superwifi correct en goedwerkend geinstalleerd Experia v10 maar de HP printer doet het nu niet meer.

Opnieuw contact maken via WPS geeft een foutmelding over netwerk naam SSID incorrect en werkt dus niet.

Handmatig contact maken lukt wel en geeft rapport zonder fouten. Echter, printen geeft foutmelding dat er geen communicatie met de printer is. Met verschillende laptops en gsms geprobeerd met zelfde resultaat.

 

ER IS DUIDELIJK IETS MIS MET DEZE SUPER (DOMME?) WIFI.

Geeft KPN er een werkende printer bij?

Dan hoor ik graag wanneer deze komt.

 


@kritische kpn klant heeft u het "Extra WiFi" al geprobeerd? 


@kritische kpn klant heeft u het "Extra WiFi" al geprobeerd? 

Nee, dat werd niet door KPN geadviseerd.

Maar wel intussen 2 tabletjes paracetamol en “Abnormaal Bovennatuurlijk Wtf WiFi” geprobeerd. 

Helaas: niks hielp. Een oudere printer kan Uw SuperWiFi nog niet aan.

Wat is “Extra WiFi”?


Kunt u inloggen op de Experiabox v10 via http://192.168.2.254?


Extra wifi voor camera’s en andere domotica. heel leuk ja.

Maar NIET voor een oudere tragere printer.

 

OK. hier de gratis oplossing voor jullie KPN nerds van een ouwe DOS gebruiker:

De oplossing is tussen het stopcontact en de stekker van de printer een draadloos stopcontact range extendertje te plaatsen.

Tip: De printer eventueel aansluiten met een UTP kabeltje direct aan de extender (in mijn geval moest dit omdat de HP printer toch telkens verbinding maakte met de super wifi)

Werkt perfect! En kost bijna niets.

bijvoorbeeld een TP-link TL-WA860RE

 


@kritische kpn klant heeft u het "Extra WiFi" al geprobeerd? 

Dat bestaat niet bij een V10


@kritische kpn klant heeft u het "Extra WiFi" al geprobeerd? 

Nee, dat werd niet door KPN geadviseerd.

Maar wel intussen 2 tabletjes paracetamol en “Abnormaal Bovennatuurlijk Wtf WiFi” geprobeerd. 

Helaas: niks hielp. Een oudere printer kan Uw SuperWiFi nog niet aan.

Wat is “Extra WiFi”?

Extra Wifi bestaat niet bij de V10 en verder wordt de wifi binnen de V10 uitgeschakeld als de KPN super wifi extenders aangesloten worden @kritische kpn klant 


@kritische kpn klant heeft u het "Extra WiFi" al geprobeerd? 

Nee, dat werd niet door KPN geadviseerd.

Maar wel intussen 2 tabletjes paracetamol en “Abnormaal Bovennatuurlijk Wtf WiFi” geprobeerd. 

Helaas: niks hielp. Een oudere printer kan Uw SuperWiFi nog niet aan.

Wat is “Extra WiFi”?

Extra Wifi bestaat niet bij de V10 en verder wordt de wifi binnen de V10 uitgeschakeld als de KPN super wifi extenders aangesloten worden @kritische kpn klant 

Dat klopt helemaal idd. Weer zo een heerlijk advies van kpn waar je niks mee kan.

mijn oplossing staat hier boven.

misschien kan KPN alle klanten met gelijke problemen een extendertje toesturen??


misschien kan KPN alle klanten met gelijke problemen een extendertje toesturen??

Hallo @kritische kpn klant je kunt de printer natuurlijk ook bekabeld aansluiten of een printer kopen die wèl automatisch onderscheid kan maken tussen de 2,4- en de 5.0-band.

Een andere oplossing voor dwarse apparatuur in jouw geval kan zijn de wifipunten loskoppelen van de modem. de  5.0-band binnen de modem even uitzetten zodat je alleen de 2.4-band hebt, de printer daarmee verbinden en kijken of deze goed werkt.

Bij goede werking de wifi in de V10 weer uitschakelen en de superwifi's weer aansluiten, dan moet de printer het gewoon blijven doen er vanuit gaande dat de wifinamen gelijk zijn aan de wifinamen in de V10.

Succes.

 


misschien kan KPN alle klanten met gelijke problemen een extendertje toesturen??

Hallo @kritische kpn klant je kunt de printer natuurlijk ook bekabeld aansluiten of een printer kopen die wèl automatisch onderscheid kan maken tussen de 2,4- en de 5.0-band.

Een andere oplossing voor dwarse apparatuur in jouw geval kan zijn de wifipunten loskoppelen van de modem. de  5.0-band binnen de modem even uitzetten zodat je alleen de 2.4-band hebt, de printer daarmee verbinden en kijken of deze goed werkt.

Bij goede werking de wifi in de V10 weer uitschakelen en de superwifi's weer aansluiten, dan moet de printer het gewoon blijven doen er vanuit gaande dat de wifinamen gelijk zijn aan de wifinamen in de V10.

Succes.

Jan,

bekabelde printer is bijna nooit mogelijk of wenselijk  tegenwoordig.

En al die toeters en bellen die jij nu oppert, werkt misschien maar telkens na een reset of power break moet het hele circus weer opnieuw. Niet handig.

 


In verband met de veiligheid worden bekabelde netwerkprinters aanbevolen en zeker het meest gebruikt in het (groot)zakelijk verkeer.

Ik zie in mijn wifinetwerklijst op een winkelcentrum ook vaak draadloze printers staan, slecht of niet beveiligd en dat moet je als ondernemer niet willen, maar ja, het mag niks kosten hè.

 


@kritische kpn klant heeft u het "Extra WiFi" al geprobeerd? 

Dat bestaat niet bij een V10

Nee, wel op de SuperWiFi's. WiFi op de v10(zonder a) word uitgezet als er SuperWiFi's aangesloten worden.

In die situatie is het dan mogelijk om op de SuperWiFi's in te loggen en daar op Extra WiFi aan te zetten.

Bij de Experiabox v10a is dit helaas niet mogelijk. 


Oké @Nick83 , dat wist ik niet, dan wordt het voor @kritische kpn klant heel eenvoudig om het aan te passen, maar dat zal wel niet meer gebeuren,daar hij al een andere versterker heeft waarop de printer nu werkt